הפילוג ב'פלג' - מחריף

"רדיפת מוסרי הנפש"; בחורים שהשתתפו בהפגנות - סולקו

חמישה בחורים צעירים, תלמידי ישיבה קטנה בירושלים, שהשתתפו בהפגנות בעקבות מעצר האברך העריק - כהוראת 'פלג' הגר"צ פרידמן, סולקו מהישיבה המזוהה עם 'פלג' הגר"א דויטש (חרדים, ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג' של 'הפלג', השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפילוג בפלג: חמישה בחורי ישיבה קטנה בירושלים, שיצאו להפגין בעקבות מעצרו של האברך יהודה טומבק, סולקו מהישיבה בה הם לומדים, ב'פלג' שבהנהגת הגר"צ פרידמן - זועמים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בתוך כך, הבוקר (רביעי) הודיעו 'הפלג' המזוהה עם הגר"צ פרידמן על הפגנה נוספת שתתקיים היום אחר הצהריים, וזאת בעת הדיון בערעור שהגיש עו"ד מנחם שטאובר, המייצג את האברך יהודה טומבק, שמעצרו בתחילת השבוע הוארך בחודשיים. מיקום ההפגנות לא נמסר בשלב זה.

תהליך הפילוג בתוך 'הפלג הירושלמי' מחריף כל העת, ומזכיר במעט את שהתרחש בעת שאותו פלג, התפלג מהציבור הליטאי, לפני כשבע שנים.

כזכור, ב'פלג הירושלמי' התלוננו על הזרם הליטאי המרכזי, זה המזוהה עם 'דגל התורה' (שגם בה רבו המחלוקות לאחרונה) על סילוקם של תלמידים שהשתתפו בהפגנות מטעם 'הפלג' - מהמוסדות של התנועה הליטאית, ובימים אלו נדמה כי עסקני 'הפלג' פועלים בצורה דומה וזאת ביחס למחלוקת שפרצה בין רבני 'הפלג', ומובילה את 'הפלג' לפילוג חסר תקדים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בכל הנוגע לעוצמת המאבק ב'גזירת הגיוס', פרצה מחלוקת קשה בין חברי 'מועצת הפלג' - הגוף שהוקם שעות לאחר פטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל - עוד בטרם נערכה הלוויה.

ההפגנה, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים האחרונים, דבר המחלוקת הולך ונעשה פומבי. בעוד הגר"צ פרידמן מצדד בעד הליכה להפגנות כנגד מעצרו של האברך יהודה אלימלך טומבק - שכהוראת הגר"ש אוירבך זצ"ל לא התייצב בלשכת הגיוס ונעצר, הרי שהגר"א דויטש מצדד שלא לצאת להפגנות למענו, משום שנעצר בנתב"ג ונחשב הדבר שהסגיר עצמו לרשויות.

ל'כיכר השבת' נודע כי חמישה בחורים מישיבה קטנה בירושלים, שהשתתפו בהפגנה מול בית הדין הצבאי ביפו, קיבלו הודעה כי הם מסולקים מהישיבה - משום שנשמעו לקריאתו של הגר"צ פרידמן לצאת להפגין.

ה'בואש' בהפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תלמידי הגר"צ פרידמן הזדעזעו מהחלטת הנהלת הישיבה: "זעזוע עצום בכל שדרות הציבור החרדי מרדיפת מוסרי הנפש הנלחמים למען בן העליה אברהם טומבק - וכנגד גזירת הגיוס - בהדרכתו והוראתו של מרן הגאב"ד רבי צבי פרידמן שליט"א. חמישה בחורי חמד שהשתתפו אמש בהפגנת ההמונים כהוראות הגאב"ד, הושלכו בביזיון מהישיבה", נאמר בפרסום של 'קול מלחמה', "צריך להבהיר להנהלת הישיבה, שהנהגה זו כורתת אותם סופית מקהל יראי ה', בארץ ובתפוצות. אל להם להתערב וללחום בגאב"ד ובסרים למשמעתו".

מנגד, גורם אחר ב'פלג' אומר ל'כיכר השבת' כי "אינני יודע אם אכן סולקו בחורים, אבל על פניו אין קשר למחלוקת הפנימית. בחורים מישיבה קטנה לא צריכים ללכת להפגין ביפו, זה פשוט וברור. אין שאלה בכלל שזה לא מתאים ודי למבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר