המחלוקות בעיר אלעד

הרב תקף: 'לא רוצים לשמוע לגר"ח אז טוענים 'יענקי אמר''

הדי מערכת הבחירות הסוערת בעיר אלעד עדיין לא שככו - וברקע הניסיון למנות את שי נתן למנכ"ל, תוקף אחד מחשובי הרבנים בעיר: 'בבחירות האחרונות ביזו את כבוד התורה של מרן הגר"ח' (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי ונכדו (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

מערכת הבחירות המוניציפלית בעיר אלעד לפני כשנה היו כזכור סוערות במיוחד, אך אם נדמה שהרוחות שקטו במעט, בא הניסיון למנות את שי נתן למנכ"ל העירייה, והסערה פרצה שוב.

עתירתו של נציג 'הבית היהודי', שי נתן, לבית המשפט, הביאה לפסילת מועמד 'דגל התורה' וש"ס, יצחק פינדרוס, מהתמודדות על ראשות העיר.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ראש העיר פיטר לפני מספר חודשים את מנכ"ל עיריית אלעד, איש 'דגל התורה', זאב קשש, וכעבור מספר שבועות מינה תחתיו את שי נתן. הצעד עורר גם דיון משפטי לאור העובדה ששי נתן מונה ללא צינון הנדרש בחוק, לאור תפקידו הקודם כחבר מועצה. בימים האחרונים משרד הפנים ביטל את המינוי.

כעת אנו חושפים כי אחד מהרבנים החשובים בעיר, רב קהילת 'דרך החיים', הגאון רבי דב רוזין, יצא ביום חמישי בשבוע שעבר, לפני שיעורו היומי, בחריפות נגד מינוי שי נתן, וזאת לאחר שעתר נגד נציגו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

שמו של הרב רוזין, רב הקהילה הליטאית הגדולה ביותר בעיר אלעד, שמונה לתפקיד על ידי מרנן ורבנן הגרי"ש אלישיב והראי"ל שטיינמן זצוק"ל ושיבל"א מרן הגר"ח קנייבסקי, כמעט ואינו מוזכר בהקשרים פוליטיים, לכן מדובר בהתבטאות נדירה מפי מי שנחשב לרבו של אבי שטרן, יו"ר דגל התורה בעיר וסגן ראש העיר.

הרב הוסיף והשמיע טענות קשות ואמר כי ערב הבחירות היו מי שאיימו על הרבנים וראשי הישיבות לבל יגיעו לכינוסי בחירות במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

הגר"ד גם תקף את אלו הטוענים כי הנכד של מרן שר התורה, הרב יעקב קנייבסקי, הוא מוביל את ההכרעות בבית ואמר "כשיש אזעקות ושואלים את ר' חיים והוא מכריע לישיבות, למה אז לא אומרים 'יענקי, יענקי'?".

"אני רוצה להגיד איזה משהו הרגשה שלי", פתח הרב את דבריו, "לפני שכולם מגיעים שלא יהיה ביטול תורה, זה נראה כאילו פוליטיקה וזה לא פוליטיקה אלא זה כבוד התורה, ידוע שבבחירות האחרונות פה בעיר היה קצת ביזוי כבוד התורה, לא רוצה להגיד פרטים ומה אבל ביזוי כבוד התורה של מרן קודש הקדשים שר התורה הגר"ח קנייבסקי".

הרב המשיך ופירט: "זה התחיל בזה שהתקשרו לכל מיני אנשים, רבנים ראשי ישיבות, שלא יבואו לבית של רבי חיים עם איומים וכל מיני דברים, אבל בעיקר הייתה פה נקודה שמאוד הפריעה לי בחודשיים האחרונים, היה איזה יהודי אחד שלא משנה את שמו, שיש לו אפילו ידידות איתי, הוא אפילו ידיד שלי.

"הוא הלך משום מה והגיש עתירה לבית משפט נגד נציגו של ר' חיים קנייבסקי, נגד יצחק פינדרוס שהיה נציג של ר' חיים קנייבסקי, הוא הגיש נגדו עתירה דבר שלא היה קורה בשום עיר חרדית, וכמובן שכולם התנערו וכל אחד אמר זה לא אני, ואפילו שכולם יודעים מי שלח אותו, הוא הצליח להוריד את נציגו של הגר"ח קנייבסקי".

"ולא משנה מה מו מי, עם תירוצים, כן יענקי לא יענקי, כל הדברים הללו אינני יודע, אני רק יודע דבר אחד, שהיה פה את הסיפור עם האזעקות לפני כמה שבועות, ופיקוד העורף רצה לפנות ישיבות פה, והעירייה באה ל'כנסת יחזקאל' ו'תורה בתפארתה' שיתפנו, אז צלצלו לבית של ר' חיים ור' חיים אמר שאפשר להישאר ללמוד, אף אחד אז לא אמר שזה יענקי, אולי זה יענקי? פה כבר לא יענקי, אתה מבין?".

הרב הוסיף, "בקיצור, אותו בן אדם הלך והגיש את העתירה והצליח בה, עכשיו הלכו ומינו אותו להיות מנכ"ל העירייה, כל אחד מבין את הקשר. אבל עצם הביזיון שמפטרים את המנכ"ל הקודם שהוא היה מינוי של ר' חיים, פיטרו אותו, ושמו את מי? את אותו אחד שהגיש עתירה נגד ר' חיים, נגד נציגו של ר' חיים".

לדבריו, "זה מאוד כאב, ובעיקר מה שכאב לי שכולם שותקים, שקט, אף אחד לא מדבר. בעיר אחרת זה היה קורה? ב"ה הקב"ה עזר, שמשרד הפנים ביטל את המינוי, אני לא חושב שמשרד הפנים יביא לנו את הישועה אבל איך אומרים? קצת 'מידה כנגד מידה' אחד כזה ששלח לעתור לבית משפט נגד מרן קדש הקדשים הגר"ח קנייבסקי, לא חושב שהוא צריך להיות מנכ"ל העיר. יכול להיות שבסוף כן יעשו אותו, בג"צים, אני לא יודע מה יהיה הסוף. אבל כרגע מאוד שמח לי. לפחות משהו. הרגשה אישית שלי. הוצאתי החוצה מה שמעיק לי על הלב".

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה.

שי נתן לא הגיב עד לשעת פרסום הידיעה. תגובתו תתפרסם במלואה כאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר