הזווית החרדית

בחירות בבריטניה: היהודים חוששים מג'רמי קורבין

אזרחי בריטניה יצעדו היום אל הקלפיות ויבחרו בין ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הידוע בעמדותיו האנטישמיות, לבין בוריס ג'ונסון, מנהיג המפלגה השמרנית, אוהד ישראל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות הסקרים הצופים ניצחון למפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון, אזרחי בריטניה היהודים עדיין חוששים מאופציה של ניצחון של מפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין.

גם אם סיכוייו לנצח לא גבוהים, קורבין עושה מאמץ על מנת להגיע לכל הפחות למצב הנוכחי, בו אין רוב לשמרנים - והפרלמנט משותק ונטול הכרעה.

בקהילה היהודית מביעים חשש מג'רמי קורבין, ולראשונה גם רבנים מתערבים בקלחת הפוליטית, וזאת בשל עמדותיו האנטישמיות והקשר שלו לטרוריסטים, ביניהם ארגון החמאס.

סקר בחירות סופי שפורסם שלשום בלילה באתר YouGov הצביע על כך שהפער לטובת המפלגה השמרנית - שנשמר לאורך כל מערכת הבחירות - הצטמצם באופן משמעותי, וממשלה בראשות ג'ונסון תיהנה מרוב של 28 צירים בלבד, לעומת רוב של כ־68 שחזה המדגם הקודם בתחילת החודש.

ג'ונסון בפגישה עם נתניהו (צילום: עומר מירון, לע"מ)

אלדד בק מציין בישראל היום כי מדגם זה היה הקרוב ביותר בחיזוי תוצאות הבחירות הקודמות בשנת 2017, שהסתיימו בממשלת מיעוט שמרנית. עורכי המדגם הבהירו שמרווח הטעות שלהם מצביע על חזרה על התסריט מלפני שנתיים: ממשלה חסרת יכולת הכרעה.

הקרב על הברקזיט

הבחירות נחשבות למשמעותיות גם בעיני כלל המצביעים בבריטניה, בין תומכי הברקזיט, עזיבת האיחוד האירופי, לבין המתנגדים המעוניינים בשימור המצב הנוכחי.

ג'ונסון הביע אתמול דאגה כנה באשר לסיכויי הניצחון שלו: "המצב לא יכול להיות קריטי יותר, צמוד יותר. אני אומר לכולם: הסכנה ממשית מאוד שיהיה לנו שוב 'פרלמנט תלוי', שמשמעו עיכובים נוספים, שיתוק נוסף, שלא לדבר על התוכניות הכלכליות ההרסניות של קורבין".

מנגד, קורבין טען אתמול: "החברה שלנו מעולם לא היתה כה מפולגת כפי שהיא כעת. לא נאפשר לשמרנים לחזור לשלטון ולגרום לייאוש נוסף. אני נחוש לפעול עד לסגירת הקלפיות להוציא את כולם להצביע, בתקווה שהם יצביעו ללייבור. אנחנו מציעים תקווה. נשקיע בכלכלה וביצירת מקומות עבודות חדשים באמצעות המהפכה הירוקה שאנחנו מתכננים".

תומכי קורבין: "פלסטין תשוחרר"

שליח ישראל היום ללונדון, אלדד בק דיווח כי תומכי ישראל הפגינו אתמול מחוץ לאירוע הבחירות של קורבין עם שלטים: "יהודי בריטניה אומרים לא" ו"לעולם לא לקורבין". כעשרים איש, חלקם לא יהודים, אמרו: "באנו הנה כדי להראות לקורבין שהוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה".

המפגינים הוקפו מיד על ידי תומכי קורבין, רבים מהם ממוצא ערבי, שצעקו לעברם: "פלסטין תשוחרר מהנהר לים".

החשש היהודי

בקהילה היהודית הגדולה בממלכה המאוחדת הביעו לאחרונה חשש רב מהצלחתו של קורבין, והדבר בא לידי ביטוי בין היתר בדבריו של הרב הראשי הרב מירוויס, שכתב בטור ב'טיימס' הלונדוני: "כמה מעורב בדעות קדומות צריך להיות ראש האופוזיציה כדי להיחשב בלתי כשיר לתפקיד? האם שיתוף פעולה עם מי שהסיתו לשנאה נגד יהודים זה מספיק? האם לכנות 'חברים' את מי שתמכו ברצח יהודים זה מספיק?...".

מיד לאחר פרסום מאמרו של הרב מירוויס, פרסם הרב מאיר וויינברגר, דיין בחסידות סאטמר בלונדון, 'מאמר הבהרה', בו כתב: "אנו כותבים מטעם הוועד המנהל של ארגון יהודי אירופה המאוחדת ביחס להצהרה מטרידה בצורה חריגה שדווחה היום בתקשורת, בטענה כי הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה בגלל הסיכוי לניצחון במפלגה בבחירות הכלליות הקרובות. בבקשה תדע שאנו דוחים ומגנים באופן מוחלט את ההערות הללו, שאינן מייצגות את דעותיהם של היהודים החרדים החיים בבריטניה".

בני רוזנבוים, חברו החרדי של בוריס ג'ונסון סיפר ל'כיכר השבת', כי ג'ונסון ידוע כאוהב יהודים והוא 'ציוני' נלהב: "הוא התבטא מספר פעמים כי הוא ציוני בנשמתו. ג'ונסון התאהב בארץ ישראל הקדושה בעת שביקר בה לראשונה בקיבוץ בשנת 1984 ומאז ממשיך ומראה כלפי העם האנגלי והישראלי כי הוא תומך ישראל נלהב".

הוא מוסיף ומתאר כי "בכל מערכת בחירות הוא לא מפספס ביקור בשכונות היהודיות בלונדון, והיהודים מצידם מחזירים לו את אהבתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר