בדרך לשימוע המכריע

בג"צ דחה את עתירת רון קובי: השימוע ייערך היום בצהריים

שעות ספורות לפני השימוע הצפוי לו, ניסה ראש עיריית טבריה לעצור את ההליך שככל הנראה יביא להדחתו, בעזרת עתירה נוספת לבג"צ • השופט סולברג דחה את עתירתו למתן צו על תנאי (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השופט נעם סולברג, דחה בשעה האחרונה (ראשון) את העתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי, למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים.

שופט בג"ץ כתב כי עיין בעתירה ושקל את נימוקי הבקשה, "אל לא ראיתי הצדקה להיעתר לה. זאת, בשים לב ל'היסטוריה' של הפרשה הנידונה".

"כזכור, נרשם בפסק הדין, בין היתר, "כי הליך השימוע יתקיים כנדרש ובהקדם האפשרי". זאת, מבלי שנעלם מעיני שאנו נתונים בתקופת בחירות".

לכן קבע השופט סולברג כי "הבקשה נדחית", וסיים עם "יכבד העותר ויתייצב לשימוע", וזאת לאחר שלשימוע הקודם לא הגיע לאחר שקיבל אישור 'חופשת מחלה' מרופא ביישוב זרזיר, התקף ל-11 יום, וזאת בשל דלקת ריאות שלדבריו תקפה אותו.

רון קובי שנהג לשדר לייב בפייסבוק ולעדכן מידי כמה שעות על החלטותיו ומעשיו בעיר, הפסיק לעשות זאת מזה כשבועיים והוא מסתגר בביתו ובלשכתו.

כזכור, בג"צ שמנע פעמיים את קיום השימוע לפני הדחתו, אישר למשרד הפנים לקיים את השימוע לאחר שהשר אריה דרעי העביר את סמכויות ההדחה לשר זאב אלקין, כדי למנוע טענות לניגוד עניינים.

ביום חמישי האחרון ניסו חברי סיעתו של רון קובי במהלך של הרגע האחרון לדחות את השימוע או לייתר אותו, אך ללא הצלחה.

חברי סיעת 'רק' של רון קובי, מירי אזולאי, משה קרוטהמר, אורית מלמה, איגור מישקין, ורחל ברזילישל שיגרו מכתב ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ולשר הפנים אריה דרעי, בפתח המכתב הם ציטטו את דברי הסנדלר לר' ישראל מסלנט 'כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן'. הם ביקשו לקבל עוד 17 יום של שיג ושיח על מנת להעביר את תקציב 2019 ואת תקציב 2020, וזאת לטענתם בהזדמנות לאחות את הקרע ולפתוח דף חדש.

יועמ"ש משרד הפנים דחה את בקשתם ושיגר לחברי 'רק' מכתב בו כתב כי "נושא פנייתכם מצוי באחריות משרד הפנים. מאחר שראינו שמיענתם את הפנייה גם לשר הפנים, לא מצאנו מקום להתערבותנו".

גם יועמ"ש משרד הפנים יהודה זמרת הגיב לבקשה וכתב כי אין בסמכות השר לאפשר את העברת התקציב בשלב הזה.

לאור העובדה שגם הניסיון האחרון של חברי סיעתו, נדחה על הסף - יאלץ ראש העיר להתייצב היום בשעה 15:00 לשימוע במשרד הפנים בירושלים. לאחר השימוע תועבר ההחלטה לידי השר זאב אלקין, שיכול להדיח את רון קובי מתפקידו ולמנות ועדה קרואה וחברי ועדה שלרוב אינם תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר