דאגה ב'פלג'

כתב אישום חמור נגד העריק יהודה טומבק

בצה"ל החמירו לראשונה את הנהלים נגד עריקים שנתפסו, וכעת טומבק מוגדר כעריק "שנעדר משירותו מתוך כוונה שלא לחזור לשירות בצבא". הוא מואשם בעריקה של 6 שנה (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הפגנת הפלג על מעצר טומבק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דאגה בפלג הירושלמי: כתב אישום חמור הוגש נגד יהודה טומבק, שמוגדר בצה"ל כעריק "שנעדר משירותו מתוך כוונה שלא לחזור לשירות בצבא" כתב אישום צבאי הוגש נגדו בגין עריקה מצה"ל במשך שש שנים.

עד כה, עסקו כתבי האישום נגד בני הישיבות והאברכים שלא התייצבו בלשכת גיוס, בסעיף 94 של 'העדרות משירות שלא ברשות'.

עכשיו, לראשונה, מוגש כתב אישום בגין סעיף 92 בחוק השיפוט הצבאי שהוא עבירת עריקה בכוונה תחילה. סעיף המאפשר לגזור עונש חמור יותר של תקופת מאסר של למעלה מחצי שנה.

מעצרו של טומבק הוארך עד י"ט טבת, הדיון בכתב האישום יתחיל היום בפני שלושה שופטים צבאיים, הרכב הנקרא 'הרכב מטכ"ל' הסיבה לחומרה המיוחדת היא העובדה שיהודה טומבק נעדר מהשירות למעלה מחמש שנים.

הפרקליטות הצבאית דרשה מלכתחילה להאריך את מעצרו של טומבק עד תום ההליכים, פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר הפועל מטעם ארגון 'הועדה להצלת עולם התורה', הצליח להביא להארכת מעצר של חודשיים, ולאחר מכן הצליח להפחית את הארכת המעצר לחודש.

התקווה כעת להצליח לשכנע את השופטים הצבאיים ולהביא לעונש קל יחסית לאור העובדה שתקופת עריקותו הייתה בעת שלא היה חוק גיוס לאחר ביטול חוק טל, ובשל העובדה שלאסיר בת קטנה בביתו ומשפחתו זקוקה לו. בעבר הצליח עו"ד שטאובר להביא לשחרור מהיר של עריקים גם במקרים של עריקות ממושכת.

ההסתבכות הזו של טומבק גורמת ללחץ גדול בפלג הירושלמי, משום שישנם מאות אברכים במצב דומה, מדובר בבחורי הישיבה הראשונים שנשמעו להוראת הגר"ש אוירבך לפני כשש שנים, ולא התייצבו מאז בבקו"ם.

בליל שבת הגיעו אברכים רבים משכונת בית וגן לחזק את אביו של האסיר ואת משפחתו בשכונת בית וגן בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר