כל הארץ חגיגות

י"ט כסלו: קרוב לאלף התוועדויות חג הגאולה

התבטאויות מופלאות אמר אדמו"ר הזקן על יום נשגב זה. "מי שישמח בשמחתי (=שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המצר אל המרחב" • ומה עושים בהתוועדות? כנסו (חסידים)

התוועדות חב"דית, אילוסטרציה (צילום: לוי ישראלי, באדיבות 'חב"ד אינפו')

חג הגאולה של מייסד חסידות חב"ד, המכונה גם 'בעל התניא והשולחן ערוך', הוד כ"ק האדמו"ר הזקן זצוק"ל, כבר מזמן אינו נחלתם של חסידי חב"ד בלבד.

בכל הארץ ובכל המגזרים, חוגגים את היום הנשגב הזה, בו שוחרר הרבי ממאסרו ברוסיה הצארית, בסעודות מצווה מושקעות, עם מרצים ואמנים במגוון תחומים.

בעל הגאולה חזה את התופעה המדהימה הזו ברוח קודשו מיד לאחר שחרורו. היו חסידים שרצו לכתוב 'מגילת י"ט כסלו', וכבר הכינו נוסח של מגילה כזאת, אולם האדמו"ר הזקן לא קיבלה, ואמר שסיפור המאסר והגאולה אינו צריך להיות כתוב במגילה, משום שהוא יישאר חי לנצח בלב ישראל. וכה אמר: "זה היום יוקבע למועד תמידי בישראל, אשר בו יתגדל ויתקדש שמיה רבא, ויתעוררו אלפי לבבות בישראל בתשובה ועבודה שבלב. כי המעשה (=סיפור המעשה) חקוקה בלב ישראל דלעילא וכתובה בלב ישראל דלתתא".

בישראל לבד, עורכת בתי חב"ד וקהילות חב"ד קרוב לאלף התוועדויות ואירועים מיוחדים, אליהם נערכים מבעוד מועד. ב'צעירי אגודת חב"ד', זרוע הפעילות הארצית של בתי חב"ד, הפיקו עבור השלוחים מאות הזמנות ססגוניות, לצד תשורות צבעוניות שיחלקו למקורבים, ובראשם מגזין 'נשמה' החדש, המנגיש את עוצמה ואורה של תורת החסידות לקהל ההמונים.

אם בעבר החגיגות הגדולות היו בכפר חב"ד ובמאה שערים, הרי שכיום בכל עיר ועיר, ייערכו החל מהערב ועד לסוף השבוע, התוועדויות גדולות, בהשתתפות של עמך בית ישראל, לצד נכבדים ואישים מכל גווני הקשת.

חלק מההתוועדויות

התבטאויות מופלאות אמר אדמו"ר הזקן על יום נשגב זה. "מי שישמח בשמחתי (=שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המצר אל המרחב", אמר הרבי.

ומה עושים בהתוועדויות? לומדים מתורת בעל הגאולה, מנגנים ניגונים ובראשם את הניגון המפורסם ביום ביום זה 'פדה בשלום נפשי', שומעים דברי תורה וכמובן אומרים 'לחיים'.

חסידי חב"ד נוהגים ללכת ביום זה בלבוש חגיגי ואף מאחלים האחד לשני חג שמח, ובלשון המקורית: "גוט יום טוב" [=חג שמח].

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר