לקראת הדחה בטבריה?

הטענות של רון קובי בשימוע: כתבות שהוכיחו "אסטרטגיה"

חבל ההצלה עליו בונה רון קובי - כדי לבטל את הדחתו מראשות העיר טבריה - הן כתבות המוכיחות כי ש"ס המקומית החליטה להדיחו, עוד לפני שנכנס לתפקיד. במקביל, הוא שיגר איום לשר אלקין (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רון קובי, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חבל ההצלה עליו בונה רון קובי, ראש עיריית טבריה, כדי לבטל את הדחתו מהתפקיד, הוא כתבות המוכיחות, לטענתו, כי ש"ס המקומית החליטה להדיחו - עוד לפני שנכנס לתפקיד. הבוקר (שני) איים רון קובי על השר זאב אלקין כי אם יודח, יתנקמו בו בפריימריז, אלא שלא אמורים להיערך פריימריז לקראת הבחירות.

ראש עיריית טבריה, רון קובי, התייצב אתמול לשימוע - שנמשך כשעה וחצי, בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנהל מחוז צפון במשרד בועז יוסף, היועץ המשפטי למשרד יהודה זמרת וראש אגף תקצוב ובקרה במשרד סיון להבי.

רון קובי בכניסה לשימוע, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רון קובי הגיע עם ארגזים רבים של קלסרים, ובמהלך השימוע הוא ניסה להוכיח כי בשנה בה כיהן בתפקיד, התנהל בצורה מאוזנת. "פעם ראשונה אחרי 19 שנה שהתקציב מאוזן", הוא טען, "30 שנה לא עשו בטבריה מה שעשיתי בשנה. נסיים את השנה בעודף תקציבי".

אך מתברר כי קו ההגנה המרכזי והאחרון של רון קובי לפני הדחתו הוא כתבות בתקשורת, בהם כתבה מהעיתון המקומי, 'קורה בכנרת', שפורסמה ביום ה-16 בנובמבר 2018, כאשר בכותרת העיתון נכתב כי "התכנית האסטרטגית של סיעת ש"ס בטבריה: לגרום למינוי ועדה קרואה בתוך פחות משנה".

גזיר העיתון הזה הוא כרגע חבל ההצלה האחרון שקובי תולה בו את עתידו הפוליטי, ומסתמך על אמינותו עד כדי שהוא מציגו כמסמך שובר שוויון, מבחינתו.

כותרת העיתון

גורמים בעיתון הגיבו כי העובדה שש"ס לא אוהבים את רון קובי היתה ידועה ערב הבחירות. לדבריהם, "רון נבחר על רקע של ההתנגדות להתחרדות העיר, מובן שהחרדים ירצו להדיח אותו, מה גם שראש העיר לא היה זקוק לש"ס כדי להקים קואליציה, מספיק שהיה מצרף את הבית היהודי והיתה לו קואליציה יציבה פלוס, ואז התכנית 'האסטרטגית' של ש"ס היתה יורדת לטמיון. רון קובי טוען שעיתון קורה בכנרת איננו אמין, מעניין מאוד שפתאום אנחנו מאוד אמינים עבורו".

הבוקר, אמר ראש עיריית טבריה כי "שר הפנים המושחת אריה דרעי רוצה להוריד אותי. הוא רוצה פה עיר חרדית, אנחנו יודעים מראש, הכל הצגה, חותמת גומי, זה הדחה. הקשיתי עליהם מאוד בשימוע, הבג"צ האמיתי יהיה עכשיו, אמרתי לבועז יוסף שהוא בניגוד עניינים חמור איתי, אמרתי למרדכי כהן זה או שאני מודח או שאתה מודח אני יודע את זה. אבל בית משפט לא יתן לזה יד, להדחה הזו. תשעה חברי מועצה לא הצביעו על התקציב כדי להדיח אותי".

רון קובי הוסיף ואמר "אני רוצה להעביר מסר לשר אלקין. יש פריימריז, והליכודניקים כאן לא יסלחו לך אם תהיה חותמת של אריה דרעי. וכך זה נראה כרגע שאתה חותמת גומי של אריה דרעי".

יצויין כי בהתאם להחלטת הממשלה, יעביר מנכ"ל משרד הפנים את המלצתו לשר זאב אלקין, יחד עם כל החומרים מהשימוע שנערך לחברי מועצת עיריית טבריה ולראש העירייה, כדי שיחליט בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר