תיעוד מזעזע

"זה יכל להיגמר ברצח": בחורי ישיבה עברו לינץ' ע"י בדואים

שני תלמידי ישיבה שניצלו הפסקה קצרה בסדרי הלימוד, ויצאו לקנות אוכל בחנות סמוכה, הותקפו ע"י ארבעה בדואים באכזריות ניכרת; כעת משחזר אחד מהם את הטראומה הקשה שחווה • תיעוד (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תלמיד הישיבה, בהגיעו לבית החולים (באדיבות MAKO / ללא קרדיט)

המשטרה עצרה אמש צעיר בן 25 מהישוב לקייה, בחשד שהיכה עם חבריו, באכזריות, שני תלמידי ישיבה בבאר שבע. מעצרו הוארך בארבעה ימים, וכעת משטרת מרחב נגב במאמצים לאתר את שלושת החשודים הנוספים במעשה.

היום (שני) משחזר אחד מהנערים שהותקפו את האירוע הקשה, ואומר להוריו, שהתראיינו ל-mako: "זה יכול היה להיגמר ברצח. מזל שנשארנו בחיים".

מדובר במקרה שהתרחש בערבו של יום שלישי האחרון, כאשר שני הנערים נכנסו לפיצרייה הסמוכה לישיבה בה הם לומדים, כדי לקנות לעצמם אוכל ולהספיק לחזור במהירות לישיבה.

וכך שחזר הנער את שאירע: "פתאום נכנסו למקום ארבעה בדואים, אחד מהם החזיק אלה ולאחרים היו אגרופנים בידיים. בסך הכל ישבנו לאכול פיצה, ואז, בלי שום סיבה, הם התנפלו עלינו ועשו בנו לינץ'".

לדבריו, "אחד מהם נתן לי את האלה בחזה ובכתף, ניסיתי לברוח, אבל ראיתי שהם תפסו את חבר שלי ונתנו לו מכות בראש ובפנים. ירד לו המון דם וזה היה מפחיד כל כך. חשבתי שעוד רגע ירצחו אותנו, והאנשים שעברו ועובדים בבתי עסק סמוך לפיצרייה ראו הכול ופחדו לעזור לנו".

"אני פוחד שהם יתפסו אותי ברחוב כדי לגמור את העבודה. אני חי בסיוטים, ולא ישן בלילות", סיפר אחד הנערים לאחר שחזר לביתו, ושיתף את הוריו בטראומה הקשה שחווה.

גרסה דומה לזו של הנער שהותקף, סיפקה ל-mako עובדת בעסק הסמוך לפיצרייה: "כשראינו את הבלגן התכופפנו מאחורי השולחנות כדי שלא יכו גם אותנו. זה היה מטורף. הם בקלות יכלו להרוג את הנערים ופירקו אותם כמו לגו".
"אנשים שמעו צעקות לעזרה אבל פחדו להתערב, ורק אחרי כמה דקות, כשהכל נגמר, מישהו העז להתקשר למשטרה ומד"א. המקום נראה כמו אחרי פוגרום", מסכמת העובדת בחלחלה.

לאחר שארבעת התוקפים נמלטו, הוזעקה לזירה ניידת טיפול נמרץ של מד"א, וזו הבהילה את הנערים לבית החולים סורוקה בעיר כשעל גופם חבלות רבות ושטפי דם קשים, כולל בראש.

"המקום נראה כמו אחרי פוגרום"

אביו של אחד הנערים זועם: "אין לי ספק שהבן שלי וחברו הוכו רק בגלל שהם יהודים. אין כאן שום סיבה אחרת. מדובר ברקע לאומני ומזל שהם נשארו בחיים. אני מקווה שהמשטרה תעצור את הפורעים ותמצה עמם את כל חומרת הדין".

מדוברות 'מרחב נגב' נמסר: "משטרת ישראל מנהלת מאבק עיקש בנגע האלימות, תוך איתור חשודים והרחקתם מהמרחב הציבורי, למען ביטחון הציבור הנורמטיבי שומר החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר