אכזבה בישראל

פטור מוויזה לארה"ב הולך ומתרחק מישראל

למרות דיבורים בשנים האחרונות על פטור אפשרי מוויזה עבור ישראלים, נראה כי זה הולך ומתרחק בשל העלייה בסירובים של ארה"ב. מי אשם? בישראל ישנם שטוענים כי זה פוליטי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השגרירות האמריקאית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בישראל קיוו, כי ישראל תצטרף לרשימת המדינות היוקרתית שאזרחיהן אינן צריכים לקבל ויזה כדי להיכנס לארה"ב. אך כעת נראה, כי הסיכויים לכך הולכים ופוחתים, בשל אחוזי הסירוב שגדלים בעקבות חששות של האמריקאים כי הישראלים מגיעים לארה"ב כדי לעבוד בצורה בלתי חוקית.

על פי הדיווח ב-ynet, אחוז הסירוב לבקשות של ישראלים לקבלת ויזה המשיך השנה לעלות והגיע ל-5.33% עלייה של 0.2 אחוז מהשנה שעברה. זו השנה החמישית ברציפות שבה היקף הסירובים לישראלים עולה. אם ישראל תרצה להצטרף לתוכנית הפטור מוויזה, אחוז הסירוב צריך לעמוד על פחות מ-3%.

הנשיא טראמפ בהדלקת נרות חנוכה

אחוז הסירוב הוא מעין מדד למעמדה של אותה מדינה בעיניי ארה"ב, מבחינה קונסולרית. ישנם תנאים נוספים להצטרפות לתוכנית, בין היתר הנפקת דרכונים ביומטריים, תנאי שישראל עומדת בו אך אין זה מספיק בפני עצמו.

מי שכן הצליחה להיכנס לרשימה היא דווקא פולין. בעוד ישראל נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה בשיעור הסירוב, פולין הייתה דווקא במגמת ירידה משמעותית אל מתחת ל-3%. הירידה הייתה משמעותית מאד בשנה האחרונה זאת ככל הנראה בשל קמפיין פנימי של פולין לשכנע את אזרחיה שהסיכויים שלהם מראש לקבל ויזה, נמוכים מאד.

ישנם טענות כי בניגוד לעמדת הממשל שאוהב את ישראל, במזכירות המדינה האמריקאית ישנם גורמים שבאופן פוליטי פועלים לעליית אחוז שיעור הסירובים כדי למנוע את האפשרות שישראל תיכנס לרשימה. ישנן טענות כי ישראלים צעירים נדחים באופן כמעט אוטומטי בעת שהם מגישים בקשה אפילו אם להוריהם שנוסעים יחד איתם יש כבר ויזה, זאת בטענה שיש חשש שיישארו לעבוד בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר