סוער בציונות הדתית

הפריימריז בימין יבוטלו בגלל עוצמה יהודית ונועם?

בציונות הדתית עלתה הצעה לערוך פריימריז פתוחים למפלגה אחת גדולה מימין לליכוד • עוצמה יהודית ונועם הודיעו כי יתמודדו, וכעת יש החוששים מהשתלטות הקיצונים (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90. וידאו: דוברות)

בציונות הדתית דנים באחרונה באפשרות לקיום פריימריז פתוחים למפלגה אחת גדולה מימין לליכוד. את ההצעה קידמו בעיקר איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'.

לצד זאת, עלה חשש מפני התמודדות הצדדים היותר קיצוניים בציונות הדתית בפריימריז, והסיכוי שיזכו בייצוג מעבר לכוחם האמיתי.

מפלגת נועם הודיעה כי שוקלת התמודדות בפריימריז, וציינו כי יש להם 40,000 תומכים שיצליחו למצב אותם במקומות הראשונים ברשימה.

"ציבור תומכי נעם הינו ציבור גדול ומגובש אשר מאמין בערכי הציונות הדתית, ובדגלים שנעם מרימה", מסרו במפלגה.

עו"ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "קראתי הבוקר לשרים הרב פרץ וסמוטריץ': זו העת לגלות אחריות ומנהיגות - בואו ניפגש עוד היום, נשב כולנו בחדר אחד ונסגור על מתווה של פריימריז או רשימה משותפת שתחולק בינינו באופן הגון. אסור לבזבז זמן. בבחירות האלו הימין חייב לנצח!".

האם בעקבות אופציית התמודדות הקיצונים בפריימריז, החליטו לעצור את היוזמה. בן גביר טוען כי התשובה חיובית, השר בצלאל סמוטריץ' מכחיש.

בהודעת מפלגת עוצמה יהודית נמסר כי בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד הודיעו למארגני הפריימריז כי לעת עתה הם אינם מתכוונים להשתתף בפריימריז פתוחים ובכך סתמו את הגולל לרעיון הפריימריז. כפי שזה נראה כרגע לא עומדים להתקיים פריימריז בציונות הדתית.

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית מוסר בתגובה: "יש להצטער שרעיון הפריימריז נופל ואיילת שקד וסמוטריץ חוזרים בהם מהרעיון. אני סבור שהיה נכון לפתוח את השורות ולתת לציבור להחליט. מדובר במהלך שהיה גורם לסחף רב, והיה מביא להצלחת הימין. לכן דווקא עכשיו אני קורא לכל הגורמים לשבת עוד הלילה בחדר סגור ולסגור על ריצה ברשימה משותפת לכנסת. כולנו חייבים לגלות אחריות - גורל ארץ ישראל ועם ישראל מונח על הכף".

אך ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "השר בצלאל סמוטריץ' פועל במרץ לאיחוד הציונות הדתית על כל גווניה. על הפרק מספר רעיונות וביניהם עדין רעיון הפריימריז אותו מוביל השר סמוטריץ' בשבועיים האחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר