לפני - ואחרי

יהודי מימן, מוסלמים שיפצו את מערת האמורא רבי יהושע

יהודי מנהריה שהגיע להתפלל ב'מערת רבי יהושע דסכנין', כאב את הלכלוך וההזנחה של הקבר. ביום החופשי שלו הוא לקח את שלושת חבריו הערבים ושיפץ את הקבר. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תמוהות מהקבר (צילום: באדיבות המצלם)

יצחק שלוש מנהריה, הגיע לפני מספר חודשים ל'מערת רבי יהושע דסכנין', כשראה את מצב הקבר החליט להיחלץ חושים ולשפץ את המערה העתיקה - מכספו ולתרום פרוכת חדשה לקבר.

רבי יהושע דסכנין היה אמורא, בן הדור הרביעי לאמוראי ארץ ישראל, היה תלמידו של רבי לוי ומחכמי האגדה הבולטים. כשנפטר קברו אותו בעיר מגוריו - סכנין, בסמיכות לרבי שמעון. במשך שנים רבות היה קברו מוקד עלייה לרגל לרבים הרצו לזכות בישועה בענייניהם.

שלוש, שהגיע כאמור לקבר, הזדעזע מהמצב של הקבר, בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מספר: "כאב לי לראות את מקום קבורת הצדיק מוזנח ולא מתוחזק ברמה של קירות מתקלפים וכו'".

"לקחתי על עצמי יוזמה של שיפוץ מתחם הקבר, אני לא שיפוצניק, אני עובד כשוחט במפעל עוף הגליל בקריית שמונה. אך למרות הכל לא התייאשתי ופניתי לחברי לעבודה בבקשת עזרה בשיפוץ המערה והקברים הנמצאים בה, והם נעתרו בשמחה למלאכת הקודש".

"לפני כשבועיים", ממשיך שלוש לתאר, "הגעתי ביום שישי - היום החופשי שלי, יחד עם שלושה מחברי לעבודה - מוסלמים, שמנהל העבודה שלנו - מדיר אל אסד ארגן לי אותם, על חשבון זמננו הפרטי וללא כל תמורה".

"עבדנו שם במירוץ נגד הזמן תוך שמירה על קדושת המקום, מכיוון שאני אדם דתי ושומר שבת רציתי להספיק את מלאכת השיפוץ לפני שבת. ואכן, בסיפוק גדול סיימנו את המלאכה במקום הקדוש הזה".

יצחק שלוש וחבריו, שעמלו קשה כדי לשפץ את המקום, לא רצו שהמקום יישאר מוזנח ומלוכלך, לכן הוא פנה לעיריית סכנין וביקש ממנה סיוע לשמירת הניקיון במתחם.

"לאחר הניקיון, פניתי מיוזמתי למנהל מחלקת התברואה בעיר סכנין, מר ג'אד ח'לאילה, וסיפרתי לו על תרומתנו לטובת המקום הקדוש והבהרתי לו שאני צריך את עזרתו בניקיון רחבת הקבר - מחוץ למערת הקבורה. לשמחתי הרבה אף ללא הכרות מוקדמת הוא היה סבלני והקשיב לבקשותיי והבטיח שבפעם הבאה שהבא להתפלל המקום יהיה נקי".

"לשבחו ייאמר", מציין שלוש,"שהשבוע נסעתי להתפלל בקבר הצדיק ואכן התרגשתי לראות את רחבת הקבר נקייה להפליא, אני רוצה לציין שהתפעלתי מאוד מהמענה המהיר ואכפתיות לטובת מקום קדוש זה וזאת למרות שזה היה שבוע גשום שהקשה על המשימה של ניקיון המקום".

שלוש הנרגש מציין כי הסיפור לא נגמר, "פניתי למנכ"ל עיריית סכנין מר קאסם אבו ריא סיפרתי לו על פועלנו במקום קדוש זה ועל ההתקשרות שלי עם מר ג'אד ח'לאילה וביקשתי ממנו עזרה לגבי שאר הדברים כגון תאורת מתחם הקבר והוא אכן ענה לי בחיוב כי זה מטופל ברמה של מכרז לגבי תאורת האזור וכן מתחם הקבר".

לשם מה אתה צריך את הפרסום הזה?

"ראשית, ברצוני להביע את הערכתי הרבה לגורמים שעימם שוחחתי בכל הקשור למתחם הקבר והמענה המהיר והסבלני שנתנו לי. שנית, המטרה שלי היא לפרסם את מקום הקבר הזה כדי להביא למודעות הציבור שיבואו להתפלל במקום הקדוש הזה".

צפו בתמונות מהמערה לפני ואחרי השיפוץ:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר