4 ימים אחרי

נעצר חשוד בהשחתת ספר התורה בבוורלי הילס

משטרת בוורלי הילס עצרה את החשוד בהשחתת ספר תורה בבית הכנסת "נסה", של הקהילה היהודית-איראנית, בברוולי הילס, שבקליפורניה • החשוד נמלט להוואי, שם נתפס (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מחריד. ספר תורה שהושחת בבית הכנסת (צילום: פרזד רבני)

משטרת בוורלי הילס עצרה את החשוד בהשחתת ספר תורה בבית הכנסת "נסה", של הקהילה היהודית-איראנית, בברוולי הילס, שבקליפורניה. בית הכנסת הוקם לפני כ-40 שנה, עבור יהודי איראן שברחו ממדינתם בעקבות המהפכה האיסלאמית.

על פי החשד, לאחר שביצע את המעשה, אנטון נתניאל רדינג הזמין מונית ונמלט לשדה התעופה ומשם טס להוואי. במשטרה יחקרו האם מדובר בפשע שנאה. בשלב זה הוא נחשד בעבירות של השחתת נכס דתי ופריצה.

כזכור, האירוע התרחש בשבת האחרונה, רדניג פרץ - על פי החשד - אל בית הכנסת, הפך את הריהוט, ניפץ חלונות והשחית ספרי קודש. במשטרה המקומית ציינו כי החשוד פגע ב"שרידים יהודיים" בבית הכנסת.

צילום: פרזד רבני

המעשה הקשה התגלה כאשר אחד העובדים של בית הכנסת, הגיע למקום ומצא את הדלת פרוצה. הוא חשד כי אירע משהו וכשנכנס הבין את הוונדליזם הקשה, כאשר ראה ספרי תורה זרוקים על הרצפה, טליתות מפוזרות וספרי קודש קרועים.

ראש העיר, ג'ון מירש, מסר לאחר האירוע: "ההתקפה הפחדנית הזאת פגעה בלב הקהילה שלנו. זו לא סתם מתקפה על הקהילה היהודית של בוורלי הילס, זו מתקפה על כולנו. העיר כולה מגלה סולידריות כלפי 'נסה', חבריה וחברי הקהילה שלה. אנו מחויבים ללכוד את הפושע שחילל את המקום הקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר