בפעם השלישית בהיסטוריה

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ; הסנאט צפוי לחסום

ההדחה אומנם אושרה בבית הנבחרים, אך בסנאט מחזיקים הרפובליקאים ברוב, ולכן הוא ככל הנראה לא יעבור • טראמפ תקף: מנסים להפוך רצון האמריקנים שהצביעו בקלפי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית הנבחרים האמריקאי הצביע הלילה בעד הדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתפקידו, בשל חלקו בפרשת אוקראינה גייט, במסגרתו מאשימים אותו במפלגה הדמוקרטית בניצול כוחו לרעה.

מדובר בפעם השלישית בהיסטוריה האמריקאית שבית הנבחרים מצביע בעד הדחת נשיא, אך ההליך צפוי להיחסם בסנאט, שם נהנית המלגה הרפובליקנית מרוב.

בזמן ההצבעה, היה הנשיא טראמפ במישיגן, שם המשיך בקמפיין הבחירות שלו לבחירות שייערכו בשנה הקרובה לנשיאות ארה"ב. "דרך אגב, זה לא מרגיש כאילו אני מודח", אמר לתומכיו.

"אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות מרושע, רמאויות והונאות, חברי בית הנבחרים מנסים לבטל את ההצבעה של עשרות מיליוני אמריקנים פטריוטים", האשים הנשיא.

לדבריו, "ההדחה לא חוקית ולא חוקתית", והוא הוסיף ותקף את המפלגה היריבה ואמר כי הם "סימנו עצמם בסימן נצחי של בושה", וכי מדובר בהתאבדות פוליטית של המפלגה הדמוקרטית.

מהבית הלבן נמסר בתגובה להדחה כי "הנשיא מוכן לשלב הבא ובטוח שהוא יזוכה לחלוטין, וכי הסנאט יחזיר את הסדר הרגיל על כנו, את ההגינות ואת ההליך ההוגן. היום הגיע לשיאו אחד הפרקים הפוליטיים המבישים בתולדות ארצנו".

מנגד, מנהיגת בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, אמרה במסיבת עיתונאים שכינסה אחרי ההצבעה כי מדובר ביום עצוב, אך הסבירה מדוע יש צורך להדיח אותו.

"העובדה היא שהנשיא מהווה איום מתמשך לביטחון הלאומי שלנו וליושרה של הבחירות הדמוקרטיות שלנו", אמרה פלוסי. "כשמעשיו הפסולים נחשפו, הנשיא פתח בקמפיין חסר הבחנה וחסר תקדים של התנגדות ושיבוש החקירה".

סגן הנשיא מייק פנס אמר: "מה שקורה בגבעת הקפיטול הוא חרפה. הדמוקרטים בוושינגטון מנסים עוד מהיום הראשון של הממשל הנוכחי לשנות את תוצאות הבחירות. היום הם חזרו לסורם עם ההדחה הפוליטית והמוטה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר