נציג ש"ס שותק

כואב: חילולי השבת בפתח תקווה הולכים וגוברים

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, הנתמך על ידי נציגי ש"ס בעירייה, מכעיס בימים אלו את החרדים והדתיים הרבים המתגוררים בעירו - עם התרחבות חילולי השבת בחסותו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אליהו גינת (ארכיון כיכר השבת)

חילולי השבת בפתח תקווה: תושבי העיר כואבים פרצה נוספת בנושא חמור זה, כאשר חנות הכל-בו 'אייס' החלה להיפתח בשבתות, סמוך לבתי שכונת כפר אברהם הדתית, זאת לאחר כחצי שנה בה הייתה סגורה בשבתות.

על פי הדיווח ב'ידיעות פתח תקווה', חנות 'אייס' ממוקמת ליד חנות הטריפות בשם 'קשת טעמים' שפעילה במקום כחצי שנה ועוררה כזכור זעם ציבורי רב בשל התרסתה נגד ציבור שומרי המצוות בעיר.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי העירייה עצמה שותפה לפגיעה בחומת השבת, מכיוון אחר, זאת באמצעות הרחבת פעילות 'שבת תרבות' והפיכתה ממוקד שולי - שבעבר הופעל באמצעות היתר דחוק של רמקול המותר לשימוש בשבת על ידי מכון צומת - למופע המונים ענק, המקיף מספר מוקדים בעיר, בתוך מבני עירייה.

רבים בעיר תוהים על כך שפעילות מחללת שבת זו מתקיימת באמצעות מקפ"ת - החברה למתנסי"ם העירונית, שבראשה עומד לא אחר מאשר חבר מועצת ש"ס בעירייה אליהו גינת.

'שבת התרבות' (צילום מסך)

ברקע הדברים עומדת פעילותו המוצהרת של ראש העיר רמי גרינברג לצמצום צופרי השבת בעיר, מתן דו"חות למפעילי הצופרים - כולל לצופר הוותיק בעיר, הפעיל זה כ-40 שנה מעל ישיבת לומז'ה, והסרת השלטים המבשרים על זמני כניסת השבת בכניסות לעיר.

כזכור, בעבר נחשפה ב'כיכר השבת' הבטחת הבחירות של רמי גרינברג, בחוברת בשפה הרוסית, כי יפעיל גם תחבורה ציבורית בשבת, אל למרות זאת היו דתיים שהעדיפו להאמין כי מדובר רק בהבטחת בחירות.

ניתן לקבוע, כי במידה רבה רמי גרינברג חייב את בחירתו כראש עיר לקולותיהם של שומרי שבת רבים, בראשם תמיכתה הברורה והחד משמעית של סיעת ש"ס.

יצוין, כי נציג ש"ס אליהו גינת סירב להגיב לדברים, ומעיריית פ"ת נמסר בתגובה: "אין התרחבות ואין שום דבר חדש בנושא השבת, וכל הדברים הללו היו קיימים בעיר לפני כן. יש כמה פוליטיקאים קטנים שמנהלים הסתה ומנסים לייצר סכסוכים ומלחמות בגלל שהאינטרסים האישיים שלהם אולי נפגעו, אך בודאי שהציביון היהודי בעיר לא נפגע ולא השירות לציבור החרדי, כי בתחומים החלו נעשים בעיר דווקא דברים נפלאים מאוד, ורואים ומרגישים את זה בעיר, וזה מה שמתסכל את העסקנים שמשמיצים - שהם היום בצד, והאינטרסים שלהם האישיים כבר לא על חשבון האינטרס של הציבור, והציבור נהנה. לכן כל הטענות הם שקר וכזב ואין בזה כל אמת, הדברים שעליהם הם מלינים היום זה דברים שהם היו שותפים להם בקדנציה הקודמת רק אז שהם ישבו על סיר הבשר אז מילאו פיהם מים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר