סער מחזק

סקרים: בנימין נתניהו מחליש את גוש הימין - חרדים

לפי סקרי סוף השבוע המתפרסמים ב'מקור ראשון' ו'מעריב', אם גדעון סער בראש - הוא מחליש את הליכוד אך מחזק את גוש הימין. ונתניהו מחזק את הליכוד ומחליש את החרדים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו והחרדים (צילום: צילום: באדיבות המצלם; צילום וידאו: שניאור שיף, באדיבות שיא לייב)

סקר מנדטים המתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מקור ראשון' מגלה כי אילו גדעון סער היה עומד בראש הליכוד, גוש הימין היה מתחזק, אך הליכוד היה נחלש. ואילו נתניהו בראש הליכוד, גוש השמאל מתחזק, אך הליכוד מתחזק.

הסקר שנערך ע"י מכון 'פאנלס' בדק תחילה אפשרות של בנימין נתניהו בראש הליכוד. במצב שכזה כחול לבן הייתה עולה ל-38 מנדטים, הליכוד עולה ל-34 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים.

עוד עולה על פי הסקר כי מפלגת 'ישראל ביתנו' שבעה מנדטים, ש"ס עם 8, יהדות התורה 7, 'ישראל ביתנו', הימין החדש של בנט ושקד עם שבעה מנדטים, העבודה עם חמישה מנדטים ואילו המחנה הדמוקרטי-מרצ, הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים לא משתנת הרבה. על פי הנתונים הללו גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל עם 57 מנדטים כולל הערבים.

הסקר בדק מצב בו ח"כ גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד. במצב זה הליכוד יורד ל-30 מנדים, 'כחול לבן' עם 34, הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, ישראל ביתנו 7, הימין החדש עולה ל-10, הבית היהודי עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

עוד בסקר: המחנה הדמוקרטי ומרצ לא עוברות את אחוז החסימה. מפלגת העבודה יורדת לחמישה מנדטים, והמפלגות החרדיות עם שמונה מנדטים כל אחת.

במקרה שכזה הרי שגוש השמאל־ערבים במקרה כזה יורד ל־53 מנדטים בלבד, ואילו גוש הימין מתחזק ל-60 מנדטים.

סקר מכון סמית המתפרסם ב'מעריב' הבוקר מביא תוצאות דומות.

ע"פ הסקר כאשר נתניהו בראש הליכוד: כחול לבן בראשות בני גנץ - 35, הליכוד - 32, הרשימה המשותפת - 13, ש"ס - 8, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 7, הימין החדש בראשות נפתלי בנט (כשאיילת שקד מספר 2 שלו) - 5, איחוד הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) - 4, העבודה־גשר – 5, המחנה הדמוקרטי - 4.

במידה וגדעון סער יעמוד בראש ליכוד: כחול לבן - 33, ליכוד - 30, הרשימה המשותפת - 13, ש"ס - 9, יהדות התורה - 7, הימין החדש בראשות בנט - 8, ישראל ביתנו - 6, איחוד הימין - 5, העבודה־גשר - 5 והמחנה הדמוקרטי - 4.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר