לראשונה במגזר החרדי:

מרפאה להפרעות קצב לב במרכז הרפואי מעיני הישועה

ד״ר ערן לשם קרדיולוג ומומחה קוצבים בכיר שעומד בראש המרפאה: "חשוב שחולים עם הפרעת קצב יגיעו להיבדק, הזנחת הטיפול עלול להביא להידרדרות במצב הלב בטווח הארוך״ (חדשות הבריאות, מקודם)

ד״ר ערן לשם קרדיולוג ומומחה קוצבים בכיר (צילום: יח"צ)

ולקוצבי לב שמחה: עד לאחרונה, בני המגזר החרדי שחשו בליבם, היו צריכים לנדוד לבתי חולים מחוץ לבני ברק, להמתין בתורות הארוכים ולא תמיד לזכות ביחס אישי. באחרונה נפתחה ב'מכון הלב' ב'מעייני הישועה' מרפאה להפרעות קצב הלב, במטרה לתת מענה מקצועי זמין למטופלים בקהילה.

בראש ניהול המרפאה עומד הד"ר ערן לשם (43) שעבר התמחות בתחום בבית חולים בבוסטון שבארצות הברית. הד"ר לשם מקבל – נכון לעכשיו – חולים במרפאתו ב'מעייני הישועה' פעם בשבוע. "מדובר בחולים עם הפרעות קצב שונות ואני מנצל את הבמה הזו לקרוא לאנשים ונשים שיש להם הפרעות קצב לבוא ולהיבדק: אין טעם לסחוב את זה, זה עלול לגרום חלילה לדרדור מצב הלב בטווח הארוך. הלב הוא איבר עקרוני וחשוב ועלינו לשמור עליו".

בשלב זה מקיימת הנהלת 'מעייני הישועה' משא ומתן מול חברות של קוצבי לב ודיפיבלטורים. בינתיים, עד שהדבר יתאפשר, מופנים החולים הזקוקים ל"פרודצורות", לבית החולים 'שיבא' שעימו יש ל'מעייני הישועה' שיתוף פעולה בתחום. ה"פרוצדורות" נחלקות לשתיים: השלתה של קוצבים או דיפיבלטורים וכן צריבה של המוקד או המעגל החשמלי אשר גורם להפרעות הקצב.

"ההפרעות הללו", מסביר הד"ר לשם, "הן דבר מאוד נפוץ, כאשר לדוגמא פרפור עליות יש בקרב לפחות 10 אחוזים בקרב בני 80 פלוס. אנחנו רואים גם בגילאים צעירים יותר מצבים שונים של הפרעות שנובעות בין היתר ממשקל יתר".

עם זאת, לדבריו, "אני לא רואה הבדל בין המגזר החרדי לאחרים. אבל אין ספק שעצם העובדה שיש מרפאה ב'מעייני הישועה' היא בשורה של ממש למגזר החרדי. הנגישות חשובה מאוד והמטופלים גם אומרים שהם חשים הרבה יותר בנוח. האווירה מאוד תומכת כאן, גם מצד מכון הלב, גם מצד ההנהלה".

הפרעות בקצב הלב, הבאות לידי ביטוי בהאצה, האטה או שינוי בקצב הלב הרגיל, נגרמות עקב שיבוש במערכת החשמלית של הלב. הפרעות קצב עלולות לגרום לסחרחורות, אובדן הכרה ואף מוות פתאומי חלילה. ההפרעה הנפוצה ביותר היא מסוג פרפור פרוזדורים - הפרעה המגיעה מהמדורים העליונים בלב.

הפרעות אחרות מקורן בחדרי הלב עצמם. במקרים של האטה בקצב הלב, ההפרעה נגרמת לעיתים עקב היחלשות במערכת ההולכה הטבעית של הלב. הטיפול בהפרעות קצב מטופלים הסובלים מהפרעות בקצב הלב, שעלולות לגרום לסחרחורות, אובדן הכרה ובמקרים קיצוניים אף למוות פתאומי חלילה, נזקקים לעיתים להשתלה של קוצב לב או דפיברילטור.

מגוון הטיפולים בהפרעות קצב נחשב ליעיל ביותר, וכולל טיפול תרופתי ופרוצדורות כירורגיות דוגמת צינתור שבמהלכו מבצעים צריבה (אבלציה) של המקור להפרעת הקצב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר