החורף כאן וגם המחלה

מניין החולים - עולה; שלושה נפטרו מסיבוכי מחלת השפעת

חיסוני השפעת הגיעו באיחור, מזג האוויר הנוח גרם לאנשים להתחסן פחות וכך 25 אנשים מאושפזים כעת במצב קשה בבתי החולים בגלל סיבוכי השפעת. עד כה, שלושה בני אדם נפטרו מהמחלה (ארץ)

ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מניין החולים שמתו מסיבוכי מחלת השפעת בחורך הנוכחי עומד על שלושה בני אדם, כך פרסם הערב (שלישי) יואב אבן במהדורה המרכזית של 'חדשות 12'.

עוד דווח כי החורף חל זינוק במספר המאושפזים בבתי החולים במצב קשה כתוצאה מהשפעת, לעומת השנים האחרונות, כפי הנראה מאחר ואנשים לא התחסנו בעקבות מזג האוויר.

נערה בת 14, עם מחלות רקע, אושפזה בבית החולים 'שיבא' בתל השומר לפני שלושה ימים ונפטרה בעקבות סיבוכי השפעת.

בנוסף, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הלל דחבש, תלמיד ישיבה בן 19, פונה אמש לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, במצב קשה ללא דופק ותוך כדי מאמצי החייאה, ככל הנראה מסיבוך של השפעת. לאחר שהדופק חזר, הוא חובר למכשיר ה-ECMO אך מצבו המשיך להידרדר ולאחר מספר שעות הוא נפטר.

הקורבן השלישי של המחלה הוא אדם בשנות ה-50 לחייו, שנפטר אתמול בבית החולים 'אסותא' באשדוד.

נכון להערב מאושפזים 25 ישראלים במצב קשה ממחלת השפעת, אחת מהן היא ילדה בת חמש בלבד, שמאושפזת עם דלקת קשה בשריר הלב. ילדה כבת עשר שלא חוסנה נגד שפעת, מאושפזת במצב קשה בטיפול נמרץ עם כשל כלייתי. כמו כן מאושפז בטיפול נמרץ גבר בשנות ה-40 לחייו המחובר למכונת לב-ריאה בעקבות השפעת.

כזכור, חיסוני השפעת הגיעו השנה באיחור של חודש וחצי בגלל עיכובים בייצור בחו"ל - והתוצאה היא ששיעורי ההתחסנות נמוכים יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר