מתקפה חריפה

חבר מועצת הרבנות הרב אליעזר שמחה וייס נגד השר בנט: "זו חוצפה"

הגרא"ש וייס, חבר מועצת הרבנות, במתקפה נגד השר בנט שקרא להעביר את משרד הדתות לציונות הדתית תוך עקיצות להתנהלות הרבנות: "הם מפולגים בינם לבין עצמם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית, במתקפה נגד שר הביטחון נפתלי בנט שקרא להעביר את משרד הדתות לידי הציונות הדתית תוך עקיצות להתנהלות הרבנות: "הם מחולקים ומפולגים בינם לבין עצמם". הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

כזכור, בנט כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שהבהיר כי ידרוש את תיק הדתות: "המסורת שלנו והמורשת שלנו צריכים להפוך לדבק של אחדות, לא לזירת קרב. צריך להשיב את היהדות המקרבת: בכשרות, בנישואין, בגיור- בהכל".

הרב חושב שהיהדות שמציגה הרבנות הראשית, בכשרויות, בגיור ובנישואין - היא לא יהדות מחבקת?

"אני בהחלט חושב שהיהדות היא מחבקת ואני חושד שאלו שמדברים על 'היהדות המחבקת', הם בעצמם לא יודעים מה זה, הם מדברים רק בסיסמאות, הרי הם מחולקים ומפולגים בינם לבין עצמם.

"אי אפשר לקרב יהודים אם אין לך למה לקרב אותם, אם אתה מתפשר על כל דבר. הגישה היום במועצת הרבנות הראשית של הרב יצחק יוסף היא 'כוחא דהיתרא עדיף', הוא לא עומד על קוצו של יו"ד".

"ובכלל", מוסיף חבר המועצת: "כל הרבנים במועצת הרבנות הראשית הם רבנים שמקרבים. אני חושב שזו חוצפה, לומר על הרבנות הראשית שהכשרות שלהם לא טובה. לא ייתכן שבגלל אינטרסים פוליטיים הם תוקפים את הרבנות הראשית.

"כל יהודי שומר תורה ומצוות יודע שרק הרבנות הראשית לישראל זו הדרך הנכונה שהם שומרים על הגחלת של היהדות במדינת ישראל - והם עושים זאת בפתיחות רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר