סדרת תקיפות

"ממזר יהודי": האנטישמיות בניו יורק מתגברת

מספר אירועים בהם תקפו יהודים אירעו בימים האחרונים במנהטן ובקראון הייטס. חרדי בן 65 שצעד באפר איסט סייד, הוכה והופל על הרצפה תוך כדי צעקות אנטישמיות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
התקיפה בקראון הייטס (צילום: מצלמות אבטחה, השומרים קראון הייטס)

סדרת תקיפות אנטישמיות ביומיים האחרונים נגד יהודים בניו יורק. כבר מזה זמן רב שהאנטישמיות מרימה ראש בארה"ב, אך נראה כי המצב הולך ומחריף.

כך לדוגמה, חרדי כבן 65 שצעד ברחובות מנהטן, הותקף באכזריות על ידי גבר בן 28 שהיכה אותו, הפיל אותו ל הרצפה וצעק לו: "ממזר יהודי".

במשטרה עצרו את החשוד בתקיפה, ושם חוקרים את המעשה כפשע שנאה ומסבירים כי החליט לתקוף את החרדי המבוגר, לאחר שראה אותו הולך עם כיפה שחורה.

באירוע אחר בשכונת קראון הייטס, קבוצת בני נוער אפרו-אמריקאים תקפו גבר חרדי שצעד ברחוב. אחד מהם אף תיעד את האירוע במכשירו הסלולרי.

היהודי צעד ברחוב יוניון, מכיוון רחוב ברוקלין לעבר רחוב קינגסטון ההומה, כשלפתע קבוצת נערים שחורים החלה לדלוק אחריו.

הוא פתח במרוצה, אך הם השיגו אותו היכו אותו וחבטו בראשו. היהודי הצליח לברוח מהם לעבר מרכז חב"ד העולמי, 770, שם המתין עד לבוא המשטרה.

דב הייקינד, שעומד בראש ארגון "אמריקאים נגד אנטישמיות", אמר בהתייחסות לאירועים האחרונים כי "ההתקפות נגד יהודים יצאו משליטה ואנחנו צריכים לטפל בתופעה. מה שקורה בניו יורק, עם ההתקפות נגד יהודים, מגביר את הדאגה בקהילה שלנו".

"שואלים אותי לעיתים האם אנו חיים בעידן של לפני עליית הנאצים. התשובה שלי היא תמיד 'לא', אבל עצם זה ששואלים אותי על כך זה מספיק כדי להפעיל את האזעקה ולהניע אותנו לפעולה. קורבן פשע השנאה הזה עבר טראומה ויחיה איתה לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר