מכת השפעת

יולדת במצב קשה מאד בעקבות מחלת השפעת

יולדת בת 26 אושפזה במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בעקבות שפעת. עד כה כמאה איש אושפזו השנה בשל השפעת ו-11 בני אדם אף נפטרו ממנה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עוד מקרה של חולה במצב קשה מאוד בעקבות מחלת השפעת: יולדת בת 26 אושפזה במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בעקבות שפעת.

עד כה, כ-100 איש אושפזו במצב קשה עקב שפעת החורף, 11 נפטרו, רובם בשל סיבוכים נלווים ומחלות רקע.

אתמול נפטרה פעוטה כבת שנה וחצי שהייתה חולה בשפעת בבית החולים קפלן ברחובות, מוקדם יותר השבוע נפטר הלל דחבש, תלמיד ישיבה בן 19, שפונה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, במצב קשה ללא דופק ותוך כדי מאמצי החייאה, ככל הנראה מסיבוך של השפעת. לאחר שהדופק חזר, הוא חובר למכשיר ה-ECMO אך מצבו המשיך להידרדר ולאחר מספר שעות הוא נפטר.

במשרד הבריאות נערכים להגברת החיסונים בעיקר בקרב האוכלוסיות בסיכון אך יש חשש כי יהיה מחסור במלאי לאור העלייה בביקוש אליה לא ציפו במשרד לאור הביקוש הנמוך יחסית שהיה בתחילתו של החורף.

לפי ההערכה במשרד הבריאות בתוך כשבוע לא יישארו עוד תרכיבי חיסון בישראל כשהחורף יחסית בתחילתו.

בקופת החולים מכבי הודיעו היום (חמישי), כי יותר מ-12 אלף התחסנו תוך כארבע שעות מפני השפעת ואמרו כי הזמינו 45 אלף חיסונים נוספים שיחולקו עד סוף היום למרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ. במכבי דיווחו כי לפי קצב המתחסנים, הצפי הוא לכ-18 אלף מתחסנים עד סוף היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר