לא התחסנה

היולדת שמצבה קשה בגלל שפעת: צעירה חרדית

התינוק בריא, אמו חולה: ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי האישה שמאושפזת בבית החולים במצב קשה לאחר לידה, בעקבות מחלת השפעת, היא צעירה חרדית (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

היולדת שאושפזה במצב קשה בעקבות מחלת השפעת, כפי שפורסם מוקדם יותר היום (חמישי), היא אישה חרדית. כך נודע ל'כיכר השבת'.

הצעירה מטופלת כעת ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא, שבתל השומר, לאחר שילדה תינוק בריא לחלוטין, אך במהלך האבחון הרפואי התברר כי היא לוקה בשפעת - שהסתבכה, כפי שחשפה כתבת ynet ענבר טויזר.

כאמור ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר בתושבת בני ברק, בת 26, שזו לה הלידה השניה. לבית החולים היא הגיעה בשבוע ה-36 להריונה, כשכבר אז היא סבלה מקוצר נשימה.

לפני שהיא הורדמה והונשמה, הספיקה האישה הצעירה לראות את תינוקה ולשמוע כי מצבו הבריאותי תקין לחלוטין.

יצוין, כי היולדת היא אישה בריאה בדרך כלל, ללא כל מחלות רקע, אלא שהיא עדיין לא הספיקה בעונת החורף הזו להתחסן מפני מחלת השפעת.

בראיון ל-ynet סיפרה ד"ר יעל חביב-ידיד, מנהלת המחלקה לטיפול נמרץ בשיבא: "הצעירה הגיעה למחלקת יולדות עם קוצר נשימה, ובגלל שהיה נראה שהיא הולכת ומאבדת את נשימתה, היא יולדה, הונשמה והועברה אלינו להמשך טיפול".

"מבחינה נשימתית מצבה קשה מאוד", הוסיפה הרופאה, וציינה: "זהו המקרה השישי העונה, של חולים בשפעת שמגיעים לטיפול נמרץ בשיבא במצב קשה, חמישה מהם ילדים".

לדבריה, "זו שפעת שלא ראינו לפני שנה ושנתיים, והיא מזכירה את השפעת של שנת 2009 ומביאה למצבים מאוד קשים של אנשים בריאים ללא מחלות רקע. אנחנו רואים פעם בכמה שנים התפרצות של שפעת אלימה".

"נשים בהיריון הן אוכלוסייה בסיכון והשפעת שלהן חמורה יותר. הן צריכות להתחסן, במיוחד כאלו שיש להן ילדים בבית", הדגישה ד"ר חביב-ידיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר