באמצע מסיבת חנוכה

15 נפצעו בפיגוע בבית האדמו"ר מקאסאן; הדוקר - נלכד

בזמן שהמתפללים חגגו את חג החנוכה, נכנס חמוש במצ'טה לבית האדמו"ר מקאסאן שבמונסי והחל לדקור את החסידים, רובם נכים • 15 נפצעו, חלקם במצב אנוש • המחבל נלכד לאחר מרדף (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (מתוך טוויטר)

אנטישמיות בניו יורק: אדם, כהה עור, נכנס הלילה (ראשון) לביתו של האדמו"ר מקאסאן שבמונסי, הרה"צ רבי לייבוש רוטנברג - רבה של קהילת נצח ישראל, כשהוא חמוש במצ'טה והחל לדקור את החסידים שחגגו את חג החנוכה. לפחות 15 בני אדם נפצעו.

חמישה מהפצועים, בהם שניים שנפצעו באורח קשה - פונו לבתי חולים. עוד 10 חסידים שנדקרו ונפצעו קל, טופלו במקום.

האירוע התרחש בשעה 22:00, שעון מקומי, בזמן שהמתפללים הגיעו לבית הרבי לסעודת מלווה מלכה ומסיבת חנוכה. על פי הדיווחים בארה"ב, המחבל דקר באמצעות מצט'ה. המתפללים חסמו את דרכו והשליכו לעברו שולחן, אז הוא נמלט מהזירה.

כוחות הביטחון המקומיים הוזעקו למקום וניהלו מרדף אחר הדוקר שנמלט מהזירה עם רכב מסוג ניסאן, לאחר שכשעתיים הוא נעצר במנהטן ונחקר בשעה זו.

אחד הנוכחים בבית הרבי בזמן הפיגוע, סיפר ל'כאן חדשות' כי: "רוב הנפגעים היו נכים, זרקנו על התוקף שולחנות וכיסאות". שכנה של הרבי סיפרה: "הרב פתח את ביתו לכבוד חנוכה. אדם מאוד גבוה עם מצ'טה התחיל לפגוע באנשים. אדם אחד פגע בו ואנשים התחילו לברוח. הוא ניסה להיכנס לבית כנסת סמוך, אבל הצליחו לנעול אותו".

לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק, מסרה: "יש לנו אפס סבלנות לאירועי שנאה מכל סוג שהוא - ואנחנו ממשיכים לעקוב אחרי האירוע הנורא. אמשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית הלילה, ובכל לילה".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים-יעקב חגואל אמר בתגובה לפיגוע: "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים.

"אני דורש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר