אנטישמיות בבלגיה?

חבר פרלמנט חרדי הדליק חנוכייה ועורר סערה

מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט החרדי הראשון בבלגיה, תיעד עצמו מדליק עם ילדיו נרות חנוכה בתוך הפרלמנט, ועורר סערה: ""אין מקום לערב את הדת בפוליטיקה", טענו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר של פרייליך)

מיכאל (מייקל) פרייליך, חבר המועצה החרדי הראשון של בלגיה, נמצא בימים האחרונים תחת מתקפה של פוליטיקאים ממפלגות מתחרות בגין הדלקת נרות חנוכה בתוך בניין הפרלמנט.

בסרטון לכבוד חנוכה שפרסם פרייליך ברשתות החברתיות, הוא נצפה מדליק נרות חנוכה לצד ילדיו: "רציתי להעביר מסר של אדיבות, לספר לעם הבלגי על חג האורות היהודי", הסביר.

לדבריו, "רציתי להעביר מסר חיוני של אדיבות במהלך החגים, ולספר לעם הבלגי על חג האורות היהודי, חנוכה, שלא ידוע לרוב התושבים. ילדיי הדליקו איתי את החנוכייה במטרה לקדם את ערכי החג המשפחתי הזה"

אך לא כולם הסכימו את הסברו, ותקפו אותו כי עירב את הדת בפוליטיקה, מתוך נימוק כי "החילוניות חייבת להיות מוחלטת".

חפזה אל באזיאוי, חברת פרלמנט מוסלמית מהמפלגה הירוקה התייחסה לעובדה שפרייליך חבר במפלגת הימין NVA, ותקפה אותם על רקע התנגדותם לכיסוי ראש של מוסלמים ברחובות הערים וטענה כי הם צבועים.

במענה למתקפות נגדו, מפלגת NVA גיבתה אותו: "זכותו המלאה של חבר פרלמנט לעשות כרצונו, כפי שעשה", נמסר בהודעת מפלגת הימין.

בתגובה לסערה אמר פרייליך: "אני אמשיך להאמין בכך שאנחנו צריכים לחבק את המורשת שלנו, ולא להתבייש ברקע התרבותי שלנו. המפלגה שלי לא נשלטת על-ידי דת, אלא בידי ערכים משותפים של דמוקרטיה, שוויון וחלוקה בין מוסדות הדת לבין המדינה. עם זאת, יש להגביל את החלוקה - אנחנו לא צריכים הפרדה בין דת לבין מדינה, כפי שכמה אתאיסטים-מיליטנטים מנסים לקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר