טף וטופו: האם מותר לילדים להיות טבעונים?

אנו יודעים שניתן לדבוק באכילה נטולת מזון מן החי ולקבל כל חומר שנדרש לגוף, כדי להיות בריאים לחלוטין, אך מה עם אלו שעלולים להיות פגיעים יותר בכל הקשור לצמיחה והתפתחות, דהיינו, ילדים? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימינו, טבעונות היא כבר לא עוד טרנד חולף, אלא דרך חיים שמאמצים לא מעט אנשים מן השורה. כל העולם ורעייתו מפטפטים על הדיאטה שעלולה להיות הדרך להצלת העולם ומחנכים על פיה גם את צאצאיהם.

אנו כבר יודעים שניתן בהחלט לדבוק באכילה נטולת מזון מן החי ולקבל כל חומר שנדרש לגוף, כדי לחיות חיים בריאים לחלוטין, אבל מה עם אלו שעלולים להיות פגיעים יותר בכל הקשור לצמיחה והתפתחות? באופן ספציפי, ילדים. נדמה כי בכל מספר חודשים מוצג לנו סיפור מזעזע נוסף של הורים המרעיבים את ילדיהם, עד כדי, רחמנא ליצלן, היצמדות לתזונה טבעונית. נשאלת השאלה, תכלס, האם ילדים יכולים להיות טבעונים ובריאים? לדברי הדיאטנית מייב חנן, התשובה חיובית.

היא אומרת שכשמדובר בתזונה, כל מקרה לגופו. מה שטוב לאדם אחד עשוי לא להיות טוב לאחר. עם זאת, בחירה באכילה נקיה מבשרים, עופות, דגים וביצים - יכולה להיות בטוחה מבחינה בריאותית לחלוטין, אם היא מנוהלת כראוי, לא משנה מי הנוקט בה.

"תזונה טבעונית יכולה להיות בטוחה ומתאימה בכל שלבי החיים", היא אומרת, "אבל יש קבוצות מסוימות הפגיעות יותר מבחינה תזונתית", היא טוענת. "אנחנו מדברים על תינוקות, ילדים קטנים, נשים בהריון, זקנים, בני אדם שאינם בריאים או שמצויים בתת תזונה, או כאלו הסובלים מהפרעת אכילה. כל הדברים האלה יכולים להשפיע והאנשים האלה עשויים להזדקק לתמיכה נוספת".

תמיכה נוספת זו עשויה להגיע בצורה של עבודה עם דיאטנית, פיקוח מקרוב אחר בריאותו של האדם ועריכת בדיקות בקביעות, על מנת להבטיח כי הם - וזה מתאים במיוחד לילדים - מתפתחים כראוי. זה יכול להתבטא אפילו בנטילת תוספים ספציפיים המתאימים לילדים, לספק להם את הצרכים הקונקרטיים שלהם.

"ישנם תוספים מתאימים שילדים ותינוקות טבעוניים יכולים ליטול", אומרת חנן, "אבל בדרך כלל נדרשים מעט תמיכה ותכנון נוספים. אם ילד לא מקבל את החומרים המזינים הנכונים לו באותו שלב, זה עלול להשפיע על צמיחתו והתפתחותו לטווח הארוך".

"דרך חיים טבעונית היא בסדר לחלוטין", מסכמנת חנן. "אך אם אינכם בטוחים, עליכם לקבל עצות אינדיבידואליות מדיאטנית או רופא המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר