הדד-ליין פקע

קים ג'ונג און מאיים ב"נשק אסטרטגי חדש"

לאחר פקיעת הדד-ליין שהציבה צפון קוריאה לוושינגטון לחידוש המשא ומתן, איים שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, כי מדינתו תמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין וציין כי בקרוב היא תציג לעולם "נשק אסטרטגי חדש" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר פקיעת הדד-ליין שהציבה צפון קוריאה לוושינגטון, לחידוש המשא ומתן, איים הלילה (רביעי) שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, כי מדינתו תמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין וציין כי בקרוב היא תציג לעולם "נשק אסטרטגי חדש", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA.

באולטימטום שהציב קים לארה"ב, הוא דרש כי עד סוף שנת 2019 יוסרו הסנקציות שהוטלו על ארצו ואיים ב"מתנה" לארה"ב, מבלי לפרט מה המתנה.

ארה"ב לא הגיבה לקריאותיו ובתגובה כינס קים ג'ונג און ועידה של "מפלגת הפועלים", המפלגה השלטת במדינה והצהיר כי צפון קוריאה לעולם לא תוותר על ביטחונה למען הטבות כלכליות..

קים הוסיף כי פיונגיאנג מחזקת את ההרתעה הגרעינית שלה אל מול הסנקציות והלחץ שמפעילה וושינגטון ואמר כי אין סיבה שצפון קוריאה תמשיך להקפיא את הניסויים הגרעיניים בזמן שארה"ב ממשיכה באימונים צבאיים משותפים עם דרום קוריאה, מאמצת נשק חדשני ומטילה סנקציות.

"לעולם לא נאפשר לארה"ב לנצל לרעה את הדיאלוג בינינו", אמר קים והבטיח לגרום לארה"ב לשלם "על הסבל שגרמה לאנשינו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להצהרתו של קים ואמר כי היחסים ביניהם "טובים". טראמפ הוסיף ואמר לכתבים כי "הוא (קים. י"נ) חתם על הסכם, הוא התחייב בסינגפור לדון בהתפרקות מגרעין, אני חושב שהוא יעמוד במילה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר