הקול השפוי

מנכ"ל הבנק: "מי שמוותר על המגזר החרדי מחמיץ בענק"

גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים נאם בוועידה כלכלית באיירפורט סיטי:"אני כבר לא מסוגל ולא רוצה לשמוע את המשפט "החרדים לא עובדים וחיים על חשבון המדינה" (בארץ)

(צילום: תום ברטוב)

בוועידה הכלכלית של החברה החרדית בישראל שנערכה בחסות בנק ירושלים, דה מרקר ובשיתוף קול ברמה, נאם מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז וניפץ סטיגמות שקיימות בחברה החילונית על חרדים.

בדבריו המליץ למנהיגים עסקים להתייחס ברצינות למגזר החרדי. "יש יתרון גדול בהעסקת חרדים בצד חילונים. מנהיג עסקי שמוותר על המגזר, מחמיץ בענק. אני לא בטוח שרק החברה החרדית סגורה. נראה לי שגם החברה החילונית לא פתוחה מספיק לקבל את החרדים. בואו נהיה כנים", אמר טופז.

הוועידה הכלכלית התקיימה באיירפורט סיטי ביום שלישי בהשתתפות: נגיד בנק ישראל, מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז, המשנה למנכ"ל הבנק ומנהל החטיבה הקמעונאית דודי לוי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן, ח"כ משה אבוטבול, ראש עיריית בית-שמש הגב' עליזה לביא, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר ובכירים רבים מהמגזר החרדי.

מנכ"ל בנק ירושלים הוסיף ואמר: "אני מביט בילדים שלי, ויודע שהמרחק בינם לבין בני גילם מהמגזר החרדי הוא גדול מאוד. מה שיחשפו אליו בשנים הקרובות אלה הם ערימה של סטריאוטיפים ודעות קדומות מתכניות סטירה ציניות ואבא שמנסה להסביר להם שיש סיפור אחר שצריך לספר על שתי החברות החרדית והחילונית".

בכל מה שקשור להיקפי התעסוקה של גברים חרדים - רק 50% מהם עובדים. הנתון הזה, יחד עם תחזית הגידול של המגזר החרדי מעיבים על היכולת של המדינה להגדיל את פריון העבודה. המדינה מודעת לבעיה והציבה יעדים במטרה לשפר את השתתפות החרדים בשוק העבודה.

בעניין זה אמר גיל טופז: "אני כבר לא מסוגל ולא רוצה לשמוע את המשפט "החרדים לא עובדים וחיים על חשבון המדינה". הדעה הקדומה הזו על החרדים הבטלנים יכולה להפוך להיסטוריה. כשאני מגיע לאתרי בנייה שאנחנו מלווים את המימון שלהם, אני רואה בעיניים פועלים חרדים עומדים על הפיגומים".

לסיכום אמר גיל טופז: "יש פער גדול בין דברי הפוליטיקאים שמצטיינים בהפצת מסרים מפרידים, לבין המציאות. מציאות שבה נפגשים יום יום חרדים וחילונים. במקומות האלה יש יותר מהמחבר והמקרב, ואיש פוגש את רעהו בגובה העיניים. אנחנו חייבים לחתור כל הזמן בחיפוש המשותף בינינו. תחשבו על הילדים שלכם. יש לנו עכשיו את ההזדמנות לייצר עבורם חברה ישראלית הרבה הרבה יותר הרמונית. זו דרך ארוכה, החומות עבות, הדעות הקדומות נטועות פה חזק, אבל כחברה יש לנו הרבה מה להרוויח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר