הבהלה בעיצומה

פעוטה בת 5 במצב קשה מאוד; בגלל שפעת

בבית החולים שניידר התאשפזה ילדה בת חמש במצב קשה מאוד, וחוברה למכשיר לב-ריאות, בעקבות מחלת שפעת שהסתבכה. 36 חולים נוספים במצב קשה, בהם 7 ילדים (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ילדה בת 5 התאשפזה היום (חמישי) בבית החולים במצב קשה מאוד, כשהיא מחוברת למכשיר לב-ריאות, בגלל מחלת השפעת.
הילדה נדבקה במחלה לפני מספר ימים, אך זו גררה איתה סיבוכים בריאותיים נוספים - מה שהרע דרמטית את מצבה הרפואי, בו מטפלים רופאי בית החולים שניידר.

החולה הקטנה, בת החמש, היא אחת מתוך שבעה ילדים המאושפזים במצב קשה בגלל מחלת השפעת, כשבסך הכל עומד מספרם של החולים קשה משפעת על 36 בני אדם.

מצב זה בא על רקע העובדה, שדווחה ב'כיכר השבת', כי בימים האחרונים נוצר ביקוש רב לחיסונים נגד שפעת, והדבר גרם לחיסול המלאי היומי, כך שרבים נאלצו לשוב לקופת החולים כדי להתחסן. מנתוני משרד הבריאות עולה, כי כ-20 אחוז מהאוכלוסייה בישראל כבר התחסנה - זינוק של 4% בתוך שבוע בלבד. בעקבות כך העביר משרד הבריאות עשרות אלפי מנות נוספות לקופות החולים.

ראש שירותי בריאות הציבור קוראת להתחסן (צילום ארכיון: משרד הבריאות)

"קיבלנו את החיסונים מאוחד מאוד, ולא באשמתנו", הסביר שר הבריאות יעקב ליצמן את המחסור. "קיבלנו אותם מארגון הבריאות העולמי, שבוחר את הרכב החיסון, והוא הגיע כאמור מאוד מאוחר".

"בתחילה אחוזי ההתחסנות היו מאוד נמוכים", הוסיף ליצמן, "אז לחצנו וקראנו לציבור לצאת להתחסן, כשהשפעת הגיעה, חלה התעוררות בענין אצל הציבור".

השר אף איים בשלילת זכויות ממי שלא יתחסן. "יש קבוצות באוכלוסייה שמסרבות להתחסן, ובימים האחרונים נודע לי גם על רופאים שממליצים לא לחסן; כרגע מוקדם לדבר על זה, כי אין כנסת, אבל בהחלט צריך לעשות משהו, אולי להעביר חוק בנושא", סיכם ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר