איראן: 'זה מבצע אמריקני וישראלי'

מבצע דרמטי: סולימאני, מפקד "כח קודס" האיראני - חוסל

הלילה נערך אחד מהסיכולים הדרמטיים בהיסטוריה: כמה מבכירי המיליציות האיראניות חוסלו בשדה התעופה בבגדד, בהם גם מפקד 'כח קודס' ואויבה הגדול ביותר של ישראל - קאסם סולימאני (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בטבת תש"פ | 03.01.20
זירת החיסול, וקסאם סולימאני (צילום: מתוך טוויטר)

מפקד 'כח קודס' ובכיר משמרות המהפכה האיראניים, חוסל הלילה: קאסם סולימאני, האויב הגדול ביותר של ישראל, איננו. דוברים איראנים כבר מאשימים, כי ישראל וארה"ב ביצעו יחד את מבצע החיסול הדרמטי.

סולימאני, כידוע, כונה בידי גורמי ביטחון וממשל בישראל כ"ראש הנחש", מאחר והוא שהיה אחראי באופן ישיר לכל הפעולות הצבאית האיראניות ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל ואזרחיה, כולל באמצעות חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה.

סולימאני, לצד נסראללה ונשיא איראן

תחילתו של האירוע המגה-דרמטי הלילה, היה לפני מספר שעות, כאשר הגיעו ידיעות על אירוע המתחולל בשדה התעופה הבינלאומי של עיראק, בבגדד הבירה, בו נשמעו מספר פיצוצים עזים וכמה כלי רכב עלו באש.

ככל שחלף הזמן התברר, כי היו אלו שלוש טילים שנורו וכוונו לעבר יעד ספציפי בשדה, וכי המבצעים הם כוחות אמריקניים.

באותה שעה שהו במקום, כך מסתבר, כמה דמויות שהוגדרו בכלי התקשורת המקומיים כ'אורחים'; בכירים איראניים וקצינים במיליציות השיעיות המופעלות על ידי איראן.

תחילה נשמעו שמותיהם של מוחמד רידא אל-ג'אברי ואבו מהדי אל-מוהנדיס, אך אט אט נודע כי תוצאות התקיפה דרמטיות בהרבה, וכי סולימאני - הבכיר האיראני המפעיל את כלל המיליציות הפועלות מטעם איראן ברחבי העולם - שהה אף הוא במקום.

תמונה אחת, בה נראית גופת אדם בזירת החיסול, חיזקה את ההערכות כי סולימאני בין המתים, משום שעל אצבעה ענודה טבעת הזהה במדויק לזו שסולימאני נוהג לענוד.

לאחר האימות, דובר המיליציות האיראניות, אחמד אל-אסדי, הטיל את האחריות על ישראל וארה"ב, והודיע. "האויבים האמריקנים והישראלים, הם האחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני".

משמרות המהפכה האיראניים הוציאו אף הם הודעה רשמית, בה הם מאשרים כי סולימאני חוסל. זמן מה לאחר מכן נמסר מהפנטגון, משרד ההגנה האמריקני: "כוחות אמריקניים הרגו את מפקד כוח קודס האיראני".

הטבעת על אצבעו של סולימאני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר