זכה לקדש שם שמיים

החוזר בתשובה המפורסם הלך לעולמו: הרב מרדכי ארנון ז"ל

מי שנחשב מחלוצי החוזרים בתשובה, הרב מרדכי ארנון נפטר היום בגיל 79. זכה לקדש שם שמיים מספר פעמים בחייו, והשאיר אחריו דור שלם של תלמידים וילדים ההולכים בדרך התורה והמצוות (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מירושלים הגיעה הבשורה המרה על לכתו של הרב מרדכי ארנון ז"ל מגדולי חוזרי התשובה יחד עם הרב אורי זוהר ותלמידו של הגר"ש אוירבך. בן 79 היה בפטירתו.

הרב ארנון נולד למשפחה חילונית, גדל והתחנך במושב נחלת יהודה שעל יד ראשון לציון, לאחר שהתגייס לצבא ללהקת הנח"ל, נהפך לדמות ידועה ולשחקן ידוע כאשר חבריו והעם בישראל כינו אותו בשם 'פופיק'.

בשנות השישים, הוא היה אחד מהשחקנים המובילים בישראל והיה שחקן מרכזי בסדרות מפורסמות בציבור החילוני יחד עם הרב אורי זוהר, הזמר אריק איינשטיין, יורם טהר לב ואושיק לוי.

בשנות השבעים, הוא זכה לקדש שם שמיים, יחד עם חבריו; הרב אורי זוהר והרב איקא ישראלי, כאשר חזרו בתשובה בקול רעש גדול וזכו לסחוף אחריהם הרבה לכיוון הדת והיהדות.

הרב ארנון משתתף בסרטון ל'מעלות התורה' יחד עם רבו הגר"ש אוירבך באדיבות ישיבת 'מעלות התורה'

לאחר חזרתו בתשובה, עבר ללמוד בישיבת 'אור שמח', יחד עם חבריו לחזרה בתשובה והתחתן בשנית ועברו להתגורר בשכונת שערי חסד בסמיכות לבית הגרש"ז אוירבך, פתח את מדרשיית 'בית הלל' ואף עזר להפיק סרטים חרדיים לפרנסתו.

לפני קרוב לחמש עשרה שנה, הוא הקליט מספר שירים ששר בעברו ובסוף הוציא אלבום עם שיריו, שנמכר הן במגזר החרדי והן במגזר החילוני.

באותן שנים, החל לעסוק בתחום הבריאות ונהפך למעיין 'גורו' של בריאות במגזר החרדי, והחל לכתוב טור פופולרי בעיתון 'משפחה', העוסק בתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

הרב ארנון גם הפסיק לאכול בשר ואף קרא לקוראיו בעיתון למעט כמה שניתן באכילת בשר, יחד עם זאת, הוא מתח ביקורת על הרפואה הרגילה בישראל והיה בעד אימוץ שיטות של הרפואה האלטרנטיבית.

הרב ארנון, השאיר אחריו של זרע של קיימא, בנים ובנות ההולכים בדרך התורה והמצוות.

מסע ההלוויה יצא היום (שישי) - כמנהג ירושלים, מבית המדרש הגר"א בשכונת שערי חסד בשעה 14:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר