מאבקים בעיר התורה

דרמה בעיריית בני ברק: ראש העיר פיטר את יועציו

כשנה אחרי שראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, נכנס לתפקידו הוא הודיע בשבוע האחרון במפתיע לאנשי התקשורת והפרסום שפעלו לצידו על סיום עבודתם עמו (חדשות, חרדים)

(צילום: דוד זר)

סוער בעיריית בני ברק: קצת יותר משנה אחרי שראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, נכנס לתפקידו, הוא הודיע בשבוע האחרון לאנשי התקשורת והפרסום שפעלו לצידו במהלך השנה החולפת, על סיום עבודתם.

ל'כיכר השבת' נודע כי רובינשטיין שיגר מכתבים להפסקת החוזה וההתקשרות עם חברת הפרסום והמדיה 'קישורים 360' שם מועסק בין היתר ישראל כהן, ששימש כיועצו הקרוב של ראש העיר. כמו כן שיגר מכתב על סיום התקשרות עם יועצי הפרסום והתקשורת עקיבא הס ומוטי זילברברג שעובדים עמו כבר שנים רבות, עוד בתקופה שהיה סגן ראש עיריית בני ברק.

הצעד של רובינשטיין התקבל בהפתעה ובהלם מוחלט, כאשר הצדדים מתקשים להסביר את פשר ניתוק הקשר עם שלושת יועציו הנאמנים. 'כיכר השבת' פנה לראש העיר ולסביבתו, אך הללו לא נענו לפניות.

במסדרונות העירייה היה מי שניסה לקשור זאת למאבקי הכשרות בבני ברק שהפכו לסערה של ממש במהלך השבוע החולף, עם המאבקים על מתן הכשרות לאולמות השמחה בעיר, כאשר מצד אחד ניצב גוף הכשרות 'שארית ישראל' אותה מנהל משה מונטג המקורב לבתי גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, ומצד שני ניצב דוד ויזל, חתנו של ראש העיר, המנהל את הכשרות המאוחדת של רבני העיר הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט.

עם זאת, עדיין לא ברור כיצד הדבר קשור במישרין לעבודת משרדי הפרסום והתקשורת שליוו את ראש העיר ולעבודה העירונית השוטפת, שלכאורה פועלת בנפרד מתחום הכשרות, הגם שהוא נמצא תחת המערכת העירונית.

יצוין כי עד לפני כשנה כלל הצוות הבכיר של רובינשטיין את מקורביו צביקה אייזן, נחמיה שקדי ומוטי ויסלובסקי ואישים נוספים אולם הללו הורחקו והוחלפו בצוות חדש שחלקו, כאמור, פוטר השבוע. כעת, מי שנותרו לעבוד לצדו של ראש העיר רובינשטיין הם דוד פינקל וגדליה סילמן - ראשי לשכתו.

גורמים הבקיאים בנעשה בעיריית בני ברק טוענים מנגד כי מדובר לא רק על מאבקי הכשרות שיצאו מפרופורציה אלא בצעד המלמד על איבוד האחיזה של ראש העיר במוקדי הכח של 'דגל התורה' - כולל בהנהגה הרוחנית, שכן רובינשטיין נהנה תמיד מתמיכה בלתי מסויגת של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אך לאחרונה כבר אינו מקובל בבית כבעבר, זאת ועוד הצוות שפוטר נחשב מקורב לחצר ברשב"ם, שם נעשה ניסיון להביא לפתרון המשבר.

במקביל לכך, רובינשטיין מתמודד עם אופוזיציה משמעותית בקרב גורמים ב'דגל התורה' ששלטו בעירייה מאז כיהן יעקב אשר כראש העיר, ומרבים להפיץ ברשתות מידעים שאינם מחמיאים לרובינשטיין. בנוסף, עיריית בני ברק מתמודדת בתקופתו עם עתירות רבות ופרסומים שליליים של סיעות האופוזיציה, 'הליכוד' ו'עץ', כך שהצעד הנוכחי רק מעמיק את המשבר.

גורם בסביבת ראש העיר אמר ל'כיכר השבת': "התקלה היחידה היא שהסיפור יצא לתקשורת, הכל יסתדר ויבוא על מקומו".

ראש העיר אברהם רובינשטיין, עקיבא הס, מרדכי זילברבג וישראל כהן סירבו להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר