בליכוד מאוכזבים

התגובות להחלטת היועץ המשפטי של הכנסת בנוגע לחסינות נתניהו

במערכת הפוליטית החלו לזרום תגובות להחלטת היועמ"ש של הכנסת, בנוגע למתן חסינות לראש הממשלה. כחול לבן: "פוגע בקודש הקודשים" במקביל במפלגת הליכוד מאוכזבים מההחלטה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו ואדלשטיין (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע הצהריים (ראשון) כי אין מניעה לכנס את ועדת הכנסת ולדון בבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל חסינות. עם זאת ציין כי יש קשיים בכך.

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו מלבוא כאשר חלקן מחמיאות מחד ונזעמות מאידך. 'כיכר השבת', מציג את התגובות במערכת הפוליטית.

זמן קצר לאחר הודעת יועמ"ש הכנסת, נפגשו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ אבי ניסנקורן.

בלשכת אדלשטיין נמסר לאחר הפגישה "היו"ר שמע קשב רב את עמדת ח"כ ניסנקורן וקיבל לידיו את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת באשר לאפשרות להקים ועדת כנסת ולדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה".
"גם בעת הזאת" נמסר מלשכת אדלשטיין: "חוות הדעת דומה בעיקרה לזו שהוציא יועמ"ש הכנסת לפני מספר שבועות. יו"ר הכנסת אדלשטיין ביקש מינון חוות דעת משפטית באשר לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת. לאחר קבלת חוות הדעת היו"ר יודיע על החלטתו".

במפלגת כחול לבן הגיבו להחלטת היועמ"ש, וקראו ליו"ר הכנסת אדלשטיין לאפשר הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה נתניהו.

"אסור לאדלשטיין לבזות את קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו קוראים לו לאפשר את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות שמבקש נתניהו. אסור לאפשר את הפיכתה של כנסת ישראל לעיר מקלט של נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אדלשטיין- נבחרת ליו"ר הכנסת ולא ליו"ר מטה נתניהו בכנסת. עליך לפעול בהתאם", נמסר.

במחנה הדמוקרטי בירכו על ההחלטה ומסרו כי הכנסת אינה עיר מקלט לעבריינים נמלטים. "התנהלות הליכוד כמי שמנסים להגן על הסנדק מפני משפט היא התנהלות של משפחת פשע", נמסר מהמפלגה.

ח”כ רויטל סויד, ממפלגת העבודה-גשר מסרה כי ״משהוברר שגם העמדה המשפטית היא שיש לדון "בהקדם האפשרי" בבקשת החסינות, אני קוראת לח"כ אבי ניסנקורן לכנס כבר מחר בבוקר את הועדה המסדרת כדי לדון בהקמת ועדת כנסת קבועה, שתדון בבקשה של נתניהו".

ח״כ סתיו שפיר, יו״ר המפלגה הירוקה, כתבה בתגובתה: ״תודה לאייל ינון, עכשיו ברור לגמרי: חייבים לדון בהסרת החסינות של נתניהו מיד. לא לתת לנאשם למשוך זמן בתירוצים עלובים. אם אדלשטיין ימעל בתפקידו ויחליט לעזור לנתניהו להזחיל את הדיון, לא תהיה ברירה אלא להחליף אותו ביו"ר כנסת שעובד בשביל עם ישראל, ולא בשביל נתניהו".

מחברי הליכוד נשמעו תגובות נזעמות על הודעת היועמ"ש. שר התקשורת דודי אמסלם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "משום מה, רק כדי לפגוע בנתניהו, מוכנים לשבור את כל נוהגי הכנסת ולהפוך את ועדת ההסכמות, שהיא הוועדה שקובעת את הכללים וההתנהלות בכנסת בתקופת מעבר- למרמס ולצחוק".

"עצוב שהמטרה מקדשת את כל האמצעים- וכדי להפיל את נתניהו, אנשי השמאל, מוכנים גם לרמוס את הכללים ולשרוף את המועדון". כתב אמסלם.

ח"כ שלמה קרעי אמר כי חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון מאולצת ומופרכת. "הליך החסינות הוא הליך מעין שיפוטי. כאשר הוא מתקיים בתקופת בחירות, זכותו של המבקש לנסות לשכנע חברי ועדה מהצד הפוליטי הנגדי, נשללת בפועל", אמר קרעי.

ח"כ מיקי זוהר אמר כי החלטתו של היועמ"ש היא לא פחות מהזויה. "לאפשר לכנסת להיות כלי משחק פוליטי בידי השמאל בפגרת בחירות זה אבסורד ענק", אמר ח"כ זוהר. "מה היה קורה אם הליכוד היה מנסה לקדם חוק להעלאת קצבאות הקשישים והנכים בתקופת בחירות היועמ"ש של הכנסת היה מאשר את זה? ברור שלא. פשוט בושה וחרפה לכנסת וליועמ"ש הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר