נשארו מאוכזבים

נתניהו חילק שרים: לאורי מקלב וניר ברקת לא נשאר

ראש הממשלה מינה את דוד ביטן לשר החקלאות, את ציפי חוטובלי לשרת התפוצות ואת איציק כהן לשר הבינוי והשיכון, והותיר את ברקת ומקלב ללא תפקיד - למרות ציפיותיהם (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נתניהו הודיע בשעה האחרונה (ראשון) לחברי כנסת בליכוד ובש"ס על שדרוגם לתפקידי שרים, לאחר שהתפטר השבוע מכל תפקידיו שר בשל כתב האישום שהוגש נגדו על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ דוד ביטן ימונה לשר החקלאות, סגנית השר ציפי חוטובלי תמונה לתפקיד שרת התפוצות, סגן השר איציק כהן מש"ס ימונה לתפקיד שר הבינוי והשיכון, ושאשא ביטון, לשעבר חברת כנסת במפלגת כולנו תכהן בתפקיד שרת הרווחה.

ביקורת נמתחה על מינויו של דוד ביטן לתפקיד שר החקלאות, זאת בשל כך שעומד נגדו כתב אישום.

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר כי "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו".

בכיר בליכוד אמר לאחר מכן כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב לח"כ דוד ביטן לתפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו - וראש הממשלה עמד במילתו".

מי שציפה לקבל תפקיד שר הוא חבר הכנסת ניר ברקת שפעל רבות עבור נתניהו בפריימריז לליכוד, אך נתניהו בחר לא להעניק לו תפקיד שר בשלב זה.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ביהדות התורה דרשו תפקיד סגן שר במעמד שר עבור ח"כ אורי מקלב אך ללא הצלחה.

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב נועדו עם נתניהו בצהריים בלשכתו במשך קרוב לשעה. הוצעו למפלגה מספר תיקים ביניהם סגן שר האוצר, אך במפלגה סירבו לקבל את התפקיד, בטענה כי סגן שר שלא במעמד שר אינו בר השפעה כלל.

מ'דגל התורה' נמסר ל'כיכר השבת': "עפ"י ההחלטה הקיימת ב"דגל התורה" שלא להתמנות לתפקידי שרים. בעניין תפקידי סגני שרים, ההוראה היא לקחת רק תפקידים שיש בהם כדי להשפיע ולסייע".

"לאור נבצרות ראש הממשלה להאציל סמכויות לסגני שרים, הודענו לרה"מ שבשלב הנוכחי אנו דוחים את ההצעות שהוצעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר