לאחר הביקורת

אסון המעלית: הכבאים יתנו עדות במשטרה

נציב כבאות והצלה מינה צוות בכירים לתחקר את האסון בו טבעו למוות בני זוג בתל אביב, בתוך מעלית • שירותי הכיבוי נדרשו להעביר את שמות הכבאים שהשתתפו למשטרה (ארץ)

(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דן)

המשטרה העבירה היום (ראשון), אחה"צ בקשה משירותי הכיבוי של מחוז דן בקשה להעביר את שמות כל הכבאים שהשתתפו בכל שלבי מבצע חילוץ הלכודים באסון המעלית בדרום תל אביב - כך דווח במספר כלי תקשורת.

באסון, נהרגו שני בני אדם, בני הזוג סתיו הררי ודין שושני ז"ל, לאחר שמעלית החניון אליה נכנסו הוצפה במים קרים.

לפי הדיווחים, החוקרים ביקשו גם את שמות הכבאים שקיבלו את הקריאה הראשונה, כאשר על פי החשד היא קוטלגה כדיווח שווא - כך שרק באיחור של ארבעים דקות, הגיעו למקום כוחות הכיבוי וההצלה.

בתגובה לדיווחים על כך בכלי התקשורת הבהירו בנציבות כבאות והצלה כי לא ידוע להם על כך, וגם משטרת מחוז תל אביב הכחישה.

במקביל לחקירת המשטרה, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי מינה צוות מקצועי בכיר לביצוע תחקיר בנושא, בראשותו של תת טפסר ציון שנקור סגן מפקד מחוז דרום.

בין השאר יבדקו הדברים הבאים: אופן פעולת המוקד ושיגור הכוחות, תנועת הכוחות ליעד ואופן פעולת צוותי הכיבוי והחילוץ באירוע ואופן הפעלת יחידת להבה.

בנוסף, יחקרו את הסיבות לפרוץ האירוע, אופן ההתמודדות עם עומס האירועים והקריאות במועד האירוע והפקת לקחים והמלצות בכלל ההיבטים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בעקבות האירוע: "האסון הנורא שהתרחש אתמול בתל אביב ובו טבעו למוות סתיו הררי ודין שושני זכרם לברכה, מזעזע ולא מרפה מכולנו. ליבי נקרע מהמחשבה על הזוג הצעיר שאיבד כך את חייו. אמש הנחיתי את מבקר המשרד לביטחון הפנים לקיים ביקורת דחופה ותיחקור של היערכות משטרת ישראל ורשות הכבאות וההצלה בסוף השבוע ואת פריסת הכוחות, בדגש על מוקדי החירום, איושם ותפקודם. עלינו לוודא שכל הלקחים מהאסון הקשה הזה יופקו בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר