פיקוח נפש?

בגלל ההצפות: ראש העיר הדתי רמי גרינברג פעל והצטלם בשבת

תושבי העיר פתח תקווה הבחינו השבת בראש העיר הדתי שלהם רמי גרינברג מסתובב בריכוזי העיר עם רכבו וטלפון בידו כשעל פי העירייה הוא התגייס לסייע בשל מזג האוויר (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: חיים טויטו)

ההצפות במרכז הארץ בסוף השבוע בערים רבות ברחבי גוש דן הובילו את גופי החירום לצאת מגדרם לפעילות אינטנסיבית גם בשבת מכיוון שפיקוח נפש דוחה שבת.

כאשר הבחינו תושבי העיר פתח תקווה בראש העיר הדתי שלהם רמי גרינברג מסתובב בריכוזי העיר עם רכבו וטלפון בידו במהלך השבת האחרונה, תהו, "האם ראש העיר חובש הכיפה צריך אף הוא להתגייס למערכה לצד כל גופי החירום"?!

אלא, שלא מדובר בסיוע לנפגעים ולמניעת אסונות גרידא. סגן ראש העיר רון כץ מ"יש עתיד" תיעד את ראש העיר בעיצומה של השבת לתמונת סלפי עם עוזריו לצד הצפות הגשמים.

כץ העלה תמונות משבת בצהריים עם ראש העיר כשטלפון בידו וכתב: "פותחים את השבוע עם ראש העיר רמי גרינברג וצוותי העירייה המדהימים בטיפול במפגעי מזג האוויר הקיצוני שפקד את העיר".

הפוסט של רון כץ

תושב דתי בעיר ששוחח עם 'כיכר השבת' אמר: "צוותי החירום של מיתב, ידעו ויודעים לתפקד מצוין בלפתוח סתימות והצפות. ובמקרה חירום יש משטרה וכיבוי אש. ראש עיר לא צריך ליחצ"ן כל פעולה שלו, בטח לא כשהוא מצהיר שהוא דתי ושומר שבת. ובטח שאינו צריך להפעיל את אנשי לשכתו ועוזריו כאשר הוא יודע לנהוג בעצמו ברכב".

התושב תהה, "האם הכל כשר בשביל יח"צ ותשומת לב?".

במענה ל'כיכר השבת', נמסר מעיריית פתח תקווה: "בשבת האחרונה ירדו כמויות גשם חריגות אשר גרמו להצפות בכל ערי המרכז. לאור עומס הפניות לגורמי החירום וההצלה, לצערנו הרב היו גם נפגעים בנפש בערים אחרות. בפתח תקוה היו הצפות במספר מקומות אשר גרמו לחשש פיקוח נפש. שכן, הוצפו מספר רחובות לרבות בתי תושבים ואין לדעת באיזה מקום נמצאים קשישים או חולים.

"בהתייעצות חירום שנערכה הוחלט ע"פ הכלל שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה ואע"פ שראש העיר שומר שבת, עליו לצאת לשטח על מנת לתת מענה חירום ופיקוח. נציין כי ראש העיר מתוקף תפקידו משמש גם כיו"ר משק במצבי חירום ועל כן חילול השבת במקרה הזה - מתבקש ואף מחייב את בעל התפקיד.

"כמו כן, הוחלט על הבאת הגורמים הרלוונטיים בעירייה שיטפלו בשאיבת המים ובעבודות החירום הנדרשות בלבד. כפי שניתן להבין מהמקרה המצער בת"א, צוותי העירייה וראש העיר עסקו בפעילות מצילה חיים לאורך הסערה. בנוגע לצילומים, הדבר לא נעשה ע"י ראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר