פרסום ראשון

בלב היער: צעיר חשוד שתקף אדם אחר, רק כי הוא ערבי

צעיר ממשפחה חרדית נעצר בחשד שהיכה עם חבריו ערבי, ממניע גזעני. למרות שלא נמצאו הוכחות כי זו סיבת התקיפה, החליט בית המשפט להאריך את מעצרו, בשל מסוכנותו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בטבת תש"פ | 06.01.20
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום ראשון: צעיר תושב ירושלים נחשד כי היכה ערבי, סמוך לביתו שבשכונת נווה יעקב, כשהמניע לכך הוא גזעני. כך התברר היום (שלישי) בבית המשפט.

בית משפט השלום האריך בגין כך את מעצרו של החשוד בן ה-23, בן למשפחה חרדית, וזאת בעקבות בקשת המשטרה. העבירות בהן הוא חשוד, הן החזקת סכין שלא כדין, תקיפה ממניע של גזענות וחבלה במזיד ברכב.

וכך תיאר נציג המשטרה, בדיון בבית המשפט בירושלים, את מעשי העצור: "הוא הגיע אתמול, ביחד עם נוספים, לשטח מיוער בנווה יעקב, שם פגש בקורבן, שהיה יחד עם חבר נוסף. היה דין ודברים בין השניים, הציע לו סמים, הקורבן סירב".

"לאחר זמן מועט הוא חזר, יחד עם נוספים, ותקף באכזריות את הקורבן - ככל הנראה על רקע גזעני", טען השוטר רס"מ יותם מזור, וציין: "מדובר בקורבן בן מיעוטים".

לדבריו, "התקיפה כללה מכה בחגורה על הראש, יידוי אבנים של המשיב וחבריו לעבר הקורבנות ויידוי אבנים לעבר הרכב. מדובר במעשים שיש בהם מסוכנות גבוהה; למשיב יש עבר פלילי על אותן עבירות בדיוק, ונבקש להאריך את מעצרו בארבעה ימים".

במענה לשאלות עו"ד שאול עזרא, פרקליטו של החשוד, פירט נציג המשטרה כי בתקיפה המדוברת השתתפו לפחות שלושה יהודים, וכי רק הוא נעצר משום ש"הוא היחיד שנשאר בקרבת מה, וזהות האחרים זהותם טרם ידועה - מה שמגביר את עילת השיבוש".

"שכחתי לציין", הוסיף השוטר בהמשך, "כי כאשר בוצע חיפוש על המשיב, נתפס גם סכין בצורה מוסלקת (מוחבאת. ח.ג.), והוא לא נתן הסבר לכך".

יצוין, כי הרקע הגזעני לתקיפה לא נתמך בהוכחה כלשהי, למעט הסברא כי "אלו הן נסיבות האירוע; אין שום מניע קונקרטי אחר, שכן המשיב דיבר עם הקורבן, היה דין ודברים, היה שיח ביניהם, ולא סכסוך או שום מניע אחר", לשון נציג המשטרה בדיון.

עו"ד עזרא טען מנגד: "אין שום אינדיקציה או עדות גם לא מהמתלונן, שראו את המשיב מיידה אבנים לעבר רכב. יש מצב עובדתי לפיו הרכב כרגע ניזוק, לא יודעים איך, ויש השערה שזה מאבנים. לגבי התקיפה: המתלונן לא היה זקוק לטיפול רפואי".

"בנושא של מניע גזעני", המשיך הסניגור, "קלה ידה של משטרת ישראל 'להחפיף' כל נושא של תקיפה בין יהודי לערבי לנושא גזעני. לא היתה שום אמירה כי בגלל שהוא ערבי הוא עושה את זה. אם היתה, היו מציגים את זה בריש גלי".

בתום שמיעת הצדדים, הכריע השופט אורן סילברמן והאריך את מעצרו של הצעיר מנווה יעקב עד ליום רביעי הקרוב, ונימק: "קיים חשד סביר בעבירות של תקיפה סתם, החזקת סכין וחבלה במזיד ברכב. בשלב זה לא ניתן לקבוע קיומו של חשד סביר למניע הגזעני".

עם זאת, ציין השופט, כי מסוכנותו של החשוד "נלמדת מהמעשים המיוחסים - בוודאי כאשר מדובר בתקיפה והחזקת סכין בצוותא חדא". כמו כן, "ישנן שש פעולות חקירה, מהן כמה בנות שיבוש. בנסיבות האמורות יש הצדקה להארכת מעצרו של המשיב, בשלב זה עד ל-08.01".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר