קורבן נוסף

אישה בת 54 מתה בעקבות סיבוך של שפעת

האישה אושפזה בבית החולים כרמל בחיפה במצב קשה ועברה צנתור, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה • יולדת אובחנה עם שפעת, והצליחה ללדת את תינוקה (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

קורבן נוסף החורף כתוצאה ממחלת השפעת: אישה בת 54 נפטרה היום (שני) אחר הצהריים במרכז הרפואי כרמל, לשם הגיעה אתמול במצב לבבי קשה.

הקרדיולוגים של בית החולים אבחנו דלקת לבבית. היא עברה צנתור בדחיפות והועברה ליחידה לטיפול נמרץ שם הושמה על מכונת האקמו.

למרות מאמצי ההחייאה של הצוות הרפואי, החולה, בת 54 תושבת הצפון, נפטרה כאמור היום בשעות אחר הצהריים.

במקביל, יולדת צעירה בת 38 הגיע לביה"ח ואובחנה כחולת שפעת. הלידה עברה היום בהצלחה, והיולדת ותינוקה הועברו לחדר בידוד שם טופלו בטמיפלו.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נכון לשבוע שעבר, 20% מהאוכלוסייה התחסנה למחלה - זינוק של 4% בתוך שבוע בלבד. מדובר בנתון גבוה מזה שנרשם בשנתיים הקודמות.

בהלת החיסונים בשבוע האחרון בעקבות מספר מקרי מוות של חולים בשפעת, הביאה לחיסול המלאי היומי, כך שרבים נאלצו לשוב לקופת החולים כדי להתחסן.

בעקבות כך, העביר משרד החיסון עשרות אלפי מנות נוספות לקופות החולים. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הסביר את המחסור בכך ש"קיבלנו את החיסונים מאוחד מאוד ולא באשמתנו"

"קיבלנו אותם מארגון הבריאות העולמי שבוחר את הרכב החיסון והוא הגיע מאוד מאוחר. בתחילה אחוזי ההתחסנות היו מאוד נמוכים. לחצנו וקראנו לציבור לצאת להתחסן, השפעת הגיעה ובימים באחרונים יש התעוררות אצל הציבור להתחסן".

הוא הוסיף, "בשנים האחרונות נאלצנו להשמיד חיסונים בהרבה כסף, לא רצינו להגיע לזה ולכן הזמנו כמות מסוימת כדי שנוכל להשקיע את הכסף במיונים ודברים לא פחות חשובים. כעת בהחלט אנחנו הזמנו עוד חיסונים שצריכים להגיע לארץ".

ליצמן איים בשלילת זכויות ממי שלא יתחסן: "יש קבוצות באוכלוסייה שמסרבות להתחסן. נודע לי בימים האחרונים על רופאים שממליצים לא לחסן. כרגע מוקדם לדבר על זה כי אין כנסת, אבל בהחלט צריך לעשות משהו. נשקול להעביר חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר