המתיחות אחרי החיסול

בישראל מרגיעים: אין התראה לתגובה איראנית נגד ישראל

למרות האיומים המפורשים מצד בכירים באיראן ואחרי פרסום האזהרה על ידי ארה"ב על אפשרות של מתקפת טילים, בישראל סבורים כי הסיכוי לתגובה נגד ישראל נמוך • "מדובר באירוע אמריקני" (ארץ)

משמרות המהפכה עם תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (שני) לראשונה מאז חיסול מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני על ידי ארה"ב, לדיון הערכה לקראת הצפוי.

ראשי מערכת הביטחון אמרו במהלך הדיון בקבינט כי הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל - נמוך, וכי בשלב זה אין התראה לתגובה ממשית נגד ישראל.

גורמי המודיעין מעריכים כי האיראנים עסוקים כרגע במסע ההלוויה ואירועי האבל, וכי אם תהיה תגובה - היא תבוא רק בסיום ימי האבל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לשרים כי עדיף יהיה שלא יתראיינו אך אם כן, שיהיו זהירים בדבריהם וידגישו את התמיכה הבלתי מסויגת של ישראל בארה"ב.

נתניהו הדגיש כי "חיסול סולימאני הוא אירוע אמריקני, ואסור להתערב בו".

הלוויית סולימאני - מבט מהאוויר (צילום: התקשורת באיראן)

אתמול איים מוחסן רזאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה באיראן כי "פעולת הנקם של טהרן על חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני יכולה לכלול מתקפה על בסיסים ישראליים ועל העיר חיפה".

שגרירות ארה"ב בישראל פרסמה היום אזהרה לאזרחיה: "בשל הזהירות, השגרירות מעודדת בתוקף את אזרחי ארצות הברית להישאר ערניים ולנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם, שכן אירועי ביטחון, כולל ירי טילים, מתרחשים לעתים קרובות ללא אזהרה".

לפי ההודעה שנשלחה במייל לאזרחי ארה"ב בישראל, "המתח במזרח התיכון עשוי לגרום לסיכונים ביטחוניים לאזרחי ארה"ב".

הם פרסמו מספר הנחיות לאזרחיהם: "דע את מיקומו של המקלט הקרוב ביותר או המרחב המוגן שלך. למידע נוסף על הפעולה המתאימה לנקוט בשמיעת צפירה או פיצוץ, בקרו באתר פיקוד העורף של צה"ל או הורידו את אפליקציית פיקוד העורף לקבלת התראות אבטחה ובטיחות בזמן אמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר