מעצורי הפגנת הרכבת

קיצוני החשוד שהכה שוטר עם מקל - ישוחרר

בהפגנה האלימה שהתקיימה אתמול נגד העבודות למעבר הרכבת הקלה בשכונת גאולה בירושלים, נעצרו שישה, אך רק אחד מהם נותר במעצר - בשל חשדות חמורים. כעת גם הוא ישוחרר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בטבת תש"פ | 07.01.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט הורה היום (שלישי) על שחרורו למעצר בית של אחרון העצורים מהפגנת הקיצונים החרדים נגד עבודות הרכבת הקלה בשכונת גאולה בירושלים.

כזכור, אתמול פרצו עימותים קשים בין קבוצת מפגינים, שחסמו כבישים עם ילדיהם הקטנים בידיהם, לבין השוטרים הרבים שהוזעקו למקום. במהלך העימותים נעצרו שישה קיצונים, שרובם שוחררו לאחר מספר שעות.

המפגין שהותר עצור, הינו א.ג., אברך צעיר המשתייך לחוגי 'העדה החרדית' באזור, והוא הובא לבית משפט השלום בירושלים תוך שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בשלושה ימים.

ההפגנה הסוערת

וכך התנהלו חילופי הדברים מול השופט אלעזר ביאלין, בין נציג המשטרה רס"מ אבי שבתאי לבין עו"ד רועי פוליטי שמייצג את העצור. "המשיב נעצר אתמול במהלך הפגנה נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב יחזקאל", פתח השוטר, והסביר: "יש התנגדות למעבר הרכבת ברחובות הגובלות באוכלוסיה החרדית, ולכן יש הפגנות במקום אשר מעכבות את העבודות ומסבות נזק כספי רב - מעבר לטורח הציבור שזה מעכב את האנשים שגרים במקום וסובלים מעצם קיום העבודות".

"אתמול במהלך ההפגנה עוכבו 6 חשודים, שסירבו לפתוח את ציר בתנועה, ביניהם המשיב שבנוסף הכה במקל בראש קצין משטרה, ולכן הוא חשוד גם בתקיפת שוטר, מעבר להכשלת שוטר והשתתפות בהפגנה".

בשלב זה הודה נציג המשטרה: "עד כה לא זיהינו אותו, ובכוונתנו לבצע שש פעולות בענין", וכן כי "המשיב מכחיש שתקף או השתתף בהפגנה, ולטענתו נקלע למקום ולא שמע שההפגנה לא חוקית ולענין התקיפה - הוא אומר שלא תקף, כי אין לו סיבה, ואומר 'דחפו אותי ונפלתי, אני לא קשור'".

ומדוע חושדים דווקא בו? מתברר כי קצין המשטרה שהותקף, הצביע עליו כמי שהכה אותו עם 'המקל של השלט'.

ממראות ההפגנה

עו"ד רועי פוליטי טען מנגד: "צריך להסתכל על המשיב כנטול עבר, ככזה - מסוכנותו מאובחנת כמסויגת, וגם אם היא ישנה, זה לא אדם שמכה אנשים. אם יש מסוכנות, היא מוגבלת לעת של התלהמות מרובת משתתפים. צריך רק להרחיק אותו".

"באירועים כאלו לפעמים עוצרים בטעות מישהו אחר", המשיך עורך הדין. "אם המשיב היה מחזיק שלט, היה אפשר לראות אותו. יש צילומים. כשדחפו הוא נפל, ואנשים נופלים שם ונעצרים. טעויות זיהוי יש כל הזמן".

בתום שמיעת הצדדים הכריע כאמור השופט ביאלין כי יש לשחררו למעצר בית, ונימק: "לאחר שעיינתי בתיק החקירה ובדו"ח הסודי, אני סבור שניתן להבטיח את המשך החקירה בתיק זה בהטלת מגבלות וערבויות, זאת הן בשים לב לכך שהאירוע המיוחס למשיב - הגם שאין להקל בו ראש - איננו מן החמורים ביותר. שנית, בשלב זה לא קיימות פעולות חקירה בנות שיבוש".

השופט אף התיר לחשוד לצאת מביתו לצורך תפילות בבית הכנסת סאטמר הסמוך, בשעות מוגדרות מראש.

אלא שנציג המשטרה ביקש תחילה לעכב את ביצוע ההחלטה, לצורך אפשרות של ערעור עליה, והוחלט כי השחרור אכן יתעכב עד לשעה 16:00 היום, אך בסופו של דבר החליטה המשטרה לא לערער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר