טור מצולם

סערת "הגויים הרוסים": רק עובדות! // ישי כהן

הרעש בעקבות דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף על מידת יהדותם של העולים מחבר העמים, השכיח לרגע מי הם המסיתים האמיתיים בסיפור, וכן דבר ממש "שולי": עובדות • ישי כהן עושה סדר. צפו

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן ועריכה: יוחנן בלייך)

רוב העולים מרוסיה - בשנים האחרונות - גויים, זו עובדה. לא פרשנות ולא ביקורת. למעלה מ-60 אחוז מהעולים, שהגיעו מברית המועצות לשעבר, אין ולא יהיה להם קשר ליהדות. כך גם עם העולים מאוקראינה.

רוב העולים הגויים מרוסיה מצביעים לאיווט ליברמן, גם זו עובדה. ועוד עובדה: אותם עולים גויים מעדיפים חנויות חזיר ביום כיפור - על פני מדינה יהודית.

וזה בדיוק מה שאמר הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף. הוא הציב לנו, האזרחים, מראה. הציג לנו את העובדות שאמורות להדאיג כל אזרח יהודי שחשובה לו מדינת ישראל.

לחבר לדברים של הראשון לציון את הכותרות 'הסתה' ו'אנטישמיות' זה מגוחך. בשעות האחרונות אני עובר על כל התגובות של הפוליטיקאים - שאגב, על ההסתה החמורה פי אלף נגד החרדים, איש מהם לא פצה פה, כן, גם לא ראש הממשלה נתניהו, שהחרדים שומרים לו על הכסא - כרגיל, איש מהפוליטיקאים אינו מתייחס לתוכן. הם מדברים על כך שהרוסים הם לוחמים ורופאים. איש לא חולק על זה. אבל לא זה מה שאנחנו מחפשים במדינת ישראל, לא חסרים רופאים שאפשר לייבא. אנחנו מחפשים עלייה של יהודים. כן, י-ה-ו-ד-י-ם.

מספיק שתזכרו בסרטון האנטישמי של אלכס קושניר. על זה בדיוק מדבר הראשון לציון. המסית הזה נבחר מקולות אלו המעדיפים את מדינת ישראל כמדינה של גויים על פני מדינת יהודים.

ומה יותר מגוחך, עצוב ומפחיד לראות את איווט ליברמן מדבר על הסתה. כן, האיש שהאשים אותנו, החרדים, בהכל - חוץ מרצח יהודים בשואה. אתם, שהתרתם את דמינו, תדברו על הסתה? אתם שמשמיצים ומחרפים אותנו בראש כל חוצות כאילו היינו מחלה מדבקת, אתם תזדעקו על אנטישמיות? אויש כמה שזה מביך ובלתי נתפס.

ולך, אדוני ראש הממשלה. בחרת להתייחס לדבריו של הרב הראשי ולגנותם, אולי מבחינה פוליטית זה נראה לך כמשהו ששווה. אבל זכור: החרדים לא יישכחו לך את זה. מי ששתק מול דברי ההסתה הנוראיים של איווט וחבורתו, קושניר שלעג לדבר הקדוש ביותר לעם שלנו, למצביעים שלך, לא יכול להגיב לדברים נכונים שאומר הראשון לציון. כן, גם אם נראה לך שזה טוב לך בשביל כמה קולות, כבר למדנו שהעיקר זה הגוש.

נסכם: קיימת הסתה חמורה מצד המוני גויים ומיצגיהם כנגד היהדות, הסתה שלא הייתה קיימת - אם לא היו מעלים אותם ארצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר