כולם נערכים לסופה

כוננות לקראת הסערה: לא לרדת למעלית ולחניונים נמוכים

לפי התחזית העדכנית, שיא הסערה צפויה ביום רביעי והרשויות נערכות: בתל אביב הטמינו שקי חול, בגולן נערכים לשלג הראשון. המשטרה, כבאות והצלה וכלל גופי החירום - בכוננות מלאה (אקטואליה)

(צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

החורף חוזר למספר ימים, ולפי התחזית, שיא הסערה תהיה ביום רביעי. לאור הנזקים בסערה הקודמת, שאף גבתה חיי אדם, הרשויות נערכות ברצינות לקראת הגשם הצפוי.

לפי השירות המטאורולוגי הישראלי, זה מה שצפוי לנו: גשם ירד לפרקים, מלווה בסופות רעמים וברד בצפון הארץ. במהלך היום הגשמים יתפשטו בהדרגה למרכז הארץ. ינשבו רוחות חזקות, ויהיה אביך בדרום הארץ. בחרמון ירד שלג ובאופן כללי, יהיה קר מהרגיל. במישור החוף ובשפלה קיים חשש כבד להצפות. לקראת ערב חשש משיטפונות גם בבקעת הירדן וים המלח.

(צילום: דוברות המשטרה)

מרשות הטבע והגנים נמסר כי נחלים רבים במקומות המועדים יהיו סגורים. אחרי מותם של מספר אנשים שנסחפו במים, ברשות מזהירים: "חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים - סכנת חיים".

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי בחן את ההיערכות המבצעית והנחה את כלל המחוזות להיערך על פי פקודה לתרחישים השונים תוך דגש על מתן מענה מהיר לכלל האזרחים.

אחרי האסון של מות בני הזוג בתוך מעלית בדרום העיר תל אביב ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בכבאות והצלה לישראל מפרסם הנחיות מצילות חיים במקרה של שיטפונות ומזג אוויר סוער.

תת טפסר איציק עוז, רח"ט מבצעים (צילום: כבאות והצלה)

במקרה של שיטפונות והצפות אין לרדת לחניונים או לקומות הנמצאים מתחת למפלס הקרקע. בנוסף, בזמן שיטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו מחשש להילכדות.

אם אתם מתגוררים בדירה מתחת לפני הקרקע - צאו מיד מהבית ועברו למקומות בטוחים מעל פני הקרקע, שבהם כוחות הביטחון יוכלו להבחין בכם ולסייע במקרה הצורך.

מחברת החשמל נמסר כי בהצפות יש להתרחק ממתקני חשמל ולנקוט משנה זהירות בשל סכנת חיים. הם הוסיפו כי במזג אוויר סוער אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל וכי החברה ערוכה לטפל בכל מצב.

מדוברות המשטרה נמסר כי לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך.

הנחיות המשטרה בעת נהיגה ברכב: ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך.

כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

דרום תל אביב בסערה האחרונה (צילום: דוברות המשטרה)

יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד. שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

יש להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש. חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח.

ממד"א נמסר כי יש להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון (קשישים, תינוקות וחולים) בשכבות של בגדים קלים, שיאפשרו תנועה. יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום החדר לטמפרטורה של כ- 24 מעלות. שימו לב! אין לכסות תינוקות בשכבות רבות או בשמיכה כבדה, שכן הדבר עלול לגרום לחנק.

פגיעות קור: הסימנים העיקריים להיפותרמיה הם ירידה במצב ההכרה, התנהגות לא ברורה וירידה בשיקול הדעת, רעד שרירים, דופק איטי או לא סדיר, ירידה בשליטה מוטורית, ירידה בקצב הנשימה, עור חיוור וכחלחל. אם החולה רטוב, יש להחליף את בגדיו ליבשים, ולחמם את סביבתו.

כחלק מההיערכות של עיריית תל אביב לסערה הצפויה, העירייה תציב במהלך הערב והלילה שקי חול באזורים שבהם כשלה מערכת הניקוז בסוף השבוע שעבר, ובעיקר בשכונות מזרח העיר ודרומה.

המועצה האזורית גולן עדכן היום את התושבים כי יש אפשרות שהשלג לא ירד רק בחרמון, וכי "המטה תיאם מענה לחסימת כבישים בעת הצורך, פתיחת ופילוס הכבישים, מענה ליישובים ועוד. כלי פילוס ומפזרות מלח ייפרסו במקומות הנדרשים לפי התחזית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר