חיסול קאסם סולימאני

איראן במתקפת טילים על בסיסי ארה"ב: "הנקמה החלה"

איראן הגיבה הלילה על חיסול מפקד כוח 'קודס', קאסם סולימאני, ושיגרה "עשרות" טילים משטחה לעבר בסיסים של ארה"ב בעיראק • שר החוץ זריף: "לא מחפשים הסלמה או מלחמה" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בטבת תש"פ | 08.01.20
נשיא איראן רוחאני ונשיא ארה"ב טראמפ (צילום: Amir Levy/Flash90 ושאטרסטוק)

איראן הגיבה הלילה על חיסול מפקד כוח 'קודס', קאסם סולימאני, ושיגרה הלילה (רביעי) עשרות טילים משטחה לעבר בסיסים של ארה"ב בעיראק. שר החוץ זריף: "לא מחפשים הסלמה או מלחמה".

בהודעה שנמסרה מטעם הפנטגון נמסר כי למעלה ממעשרה טילים שוגרו לעבר הבסיסים: "ברור כי הטילים הללו שוגרו מאיראן וכוונו לפחות לשני בסיסים צבאיים עיראקיים שאירחו אנשי צבא באל-אסד ובאירביל".בארה"ב הדגישו: "ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אנשי צוות, שותפים ובעלות ברית של ארה"ב באזור".

תוצאות התקיפה (צילום: רשתות חברתיות)

בטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחו כי שוגרו עשרות טילים לעבר בסיסי ארה"ב הממוקמים במערב עיראק. וכי "הנקמה החלה".

משרד הביטחון בעיראק מסר מאוחר יותר כי במסגרת מתקפת הטילים האיראנית נורו לעבר עיראק 22 טילים תוך חצי שעה. 17 טילים פגעו בבסיס עין אל-אסד, בהם שניים שלא התפוצצו. חמישה טילים פגעו בבסיס באירביל. הצבא הבהיר כי אין נפגעים מקרב הכוחות העיראקיים.

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ האיראני, אישר את דבר שיגור הטילים ואמר: "איראן נקטה באמצעים מידתיים של הגנה עצמית על פי סעיף 51 של אמנת האו"ם ותקפה בסיס שממנו יצאו מתקפה חמושה פחדנית נגד אזרחינו ובכירינו. אנחנו לא מחפשים הסלמה או מלחמה, אבל נגן על עצמנו מפני כל תוקפנות".

כך גם בהודעה שהעבירה איראן לאו"ם, נמסר: "איראן לא חפצה במלחמה והיא מזהירה מהרפתקאות צבאיות נגדה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בחשבון הטוויטר שלו למתקפה וכתב: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים שנמצאים בעיראק. הערכה של נפגעים ונזקים מתרחשת כעת. עד כה, כל כך טוב! יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם, ללא ספק! אמסור הצהרה מחר בבוקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר