בלי החרדים

בנימין נתניהו בודק: ריצה משותפת עם כל מפלגות הימין

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן שתי אפשרויות לחיבור גוש הימין, כדי שלא יקרה מצב שמפלגה לא תעבור את החסימה • מכוני הסקרים בודקים לנתניהו מה ההצעה המשתלמת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרעיון שהעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות 2015 חוזר: נתניהו בוחן להקים מפלגה גדולה בדומה ל'מפלגה הרפובליקנית' בארצות הברית.

לפי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר באתר 'וואלה', נתניהו חושב על שתי אפשרויות שבהם הוא יוכל להגדיל את כוח 'הגוש החוסם'.

האופציה הראשונה היא לאחד את כל סיעות בלוק הימין לריצה בפתק אחד כבלוק טכני, והשנייה, איחוד רחב שלא כולל את המפלגות החרדיות; יהדות התורה וש"ס.

נתניהו בוחן את האפשרויות על פי סקרים פנימיים שהוא מזמין ממכונים מובילים, הסיבה המרכזית היא החשש של נתניהו כי מפלגות הימין של בנט ורפי פרץ לא יעברו את אחוז החסימה.

יודגש, כי רעיון דומה עלה כבר ב-2015, בסיס הרעיון הוא חיקוי של 'המפלגה הרפובליקנית' בארצות הברית, אך בסופו של דבר הרעיון של נתניהו להוביל גוש ימין גדול ב-2015 לא יצא לפועל.

לפי הדיווח, העיתוי של הפרסום נובע מהצעתו של יו"ר העבודה, עמיר פרץ לאיחוד מפלגות שמאל-מרכז, הפרסום מהווה תשובת המשקל לכוונה הזו.

במפלגת העבודה מסרו בתגובה לפרסום ב'וואלה': "כחול לבן צריכים להתעשת ולהבטיח את ניצחון גוש השינוי והתקווה מול הימין הקיצוני בראשות נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר