אחרי הירי הכושל

המפקד האיראני מאיים: "נקמה חמורה יותר תגיע - בקרוב"

מה מתכננים באיראן, אחרי המתקפה הכושלת לבסיסי ארה"ב? לפחות לפי פרסום תמונתו של טראמפ ע"י חמינאי, כשעל פניו סימני סטירה, נראה כי הסבב האלים רק בראשיתו. וגם: הקשר לישראל (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונת פני טראמפ המוכה, בחשבון של חמינאי (צילום: מתוך אינסטגרם)

"מה שאירע השבוע זאת רק סטירה... הנקמה - זה עניין אחר", כך כותב היום מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, בחשבון האינסטגרם שלו, לצד תמונה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כשעל פניו סימני סטירה.

לאחר שהתבררו תוצאות התקיפה הכושלת האחרונה של איראן, בירי הטילים על בסיסי ארה"ב בעיראק, שלדברי האמריקנים נעשתה כך במכוון, דואגים באיראן להבהיר כי זו רק ההתחלה.

כך גם ‏מפקד משמרות המהפכה, עלי פדאבי, שמאיים היום שוב, במפורש: "נקמה חמורה יותר תגיע בקרוב".

במקביל, מפקד חיל האוויר והחלל במדינה, אמיר עלי ח'אג'יזאדה, מתעקש עדיין כי "טראמפ שיקר שאמר שאין נפגעים אמריקנים", ואף הוסיף: "מטוסים שלהם הטיסו פצועים מעיראק לטיפול בישראל...".

דבריו של מפקד חיל האוויר האיראני (צילום: מתוך הטלוויזיה הממלכתית באיראן)

"ירינו 13 טילים", תיאר ח'אג'יזאדה, "והיינו מוכנים לשגר מאות טילים, אם האמריקנים יגיבו, אך הם בחרו שלא. המטרה שלנו היתה, להשמיד את חדר מרכז הפיקוד בבסיס עין אל-אסד, ועשינו זאת לפי התמונות משם".

לדבריו, אותם השמיע כשדגלי ארגוני הטרור - כולל חמאס - מאחוריו, "לא חיפשנו להרוג אף אחד במבצע, למרות שבוודאי הרגנו או פצענו כמה עשרות. היינו יכולים לדאוג שייהרגו רבים. בשלב השלישי אנחנו מתכננים להרוג 3,000-2,000 אנשים".

"אם ארה"ב תגיב לאיראן, הצעד שלנו לא יהיה סתם סטירה חזקה, אלא פעולה שמשנה מאזנים, ועדיין: כלום לא יהיה שווה את דם סולימאני וחבריו שנהרגו".

"ההתנקשות בקאסם סולימאני הייתה אחת הטעויות ההיסטוריות והאסטרטגיות הגדולות של אמריקה. לאחר המעשה, החל שלב חדש במהפכה האסלאמית", סיים המפקד האיראני הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר