הדיווחים וההתרחשויות

אז איך באמת חוסל סולימאני? פרטים חדשים

פרטים חדשים נחשפים על חיסולו הדרמטי של ראש הנחש ומפקד כוח 'אל קודס', קסאם סולימאני, אלו טעויות הוא היה עשה, איך האמריקאים גילו אותו והאם היה יכול להינצל (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית, רשתות חברתיות)

כלי התקשורת בעולם בכלל והאמריקאים בפרט, מתחילים לגלות טפח קטן מאיך חוסל 'ראש הנחש' - קאסם סולימאני, האם זה היה מתוך היהירות שלו? אלו טעויות הוא עשה ומה היה יכול אולי להציל אותו.

ראשית, נפתח בפרטים הברורים: סולימאני חוסל בשדה התעופה של בגדד, הוא יצא מהמטוס עם שני רכבים משוריינים בעלי חלונות שחורים ועם מאבטחים רבי עוצמה, סולימאני ירד מטיסה של חברת 'אשאם ווינגס' לכיוון בגדד. כדרכו, סולימאני לא היה כלל ברשימת הנוסעים ורכבו הגיע עד כבש המטוס.

לפי מה שידוע כעת, בשדה התעופה היו כמה משת"פים שסייעו לכוחות האמריקנים, גילו להם את אורחות חייו, אך הוא מגיע בדרך כלל ומה הטכניקות שלו - ברור שבלי המשת"פים לא היה לאמריקאים סיכוי נגד האיש והמוח - סולימאני.

אך כנראה, סולימאני שכבר היה בטוח בעצמו לא שם לב שמאחורי גבו נקשרה שרשרת גדולה של משתפי פעולה, מה שהביא לחיסול המדויק והמהיר שלו.

החיסול של סולימאני

בבגדד חושדים בארבעה בני אדם, שחלק מהם הם אנשי ביטחון בשדה התעופה ועוד אחד עבד ככל הנראה במטוס. בבגדד חוששים, כי שיתוף הפעולה הזה הוא לא היחיד ויש הרבה משתפי פעולה עיראקים ולכן הסוכנים העיראקים עושים בימים האחרונים כל מאמץ כדי לגלות את המרגלים ולהעמידם לדין ראוותני.

למרות שהיה לסולימאני מטוס פרטי, הוא העדיף לעשות את נסיעותיו במטוס נוסעים רגיל כדי שלא יעלו עליו. למטוס הנוסעים הגיע סולימאני כאמור, ללא שהוא נרשם לטיסה, לא עבר כלל בידוק ביטחוני והגיע עם רכביו המשוריינים והמאבטחים עד לפתח המטוס.

רגע הפגיעה

סולימאני ורכביו המשוריינים החלו לנוע לכיוון היציאה מהשדה בבגדד, השעה הייתה 00:55 ואז החלו הדי הפיצוצים האדירים להישמע באוויר.

שני טילים נורו מהמטוס ללא טייס האמריקאי, הטילים פגעו במדויק ברכב בו ישב סולימאני ושותפו - מוהנדס, כמה שניות לאחר מכן הרכב של המאבטחים שהיה מאחור ספג עוד פגיעה ישירה מהמל"ט האמריקאי.

הדיווחים הללו לא זכו לקבל אישור רשמי לא מהעיראקים ולא מהאמריקאים, אך בארה"ב הודו כי הם עקבו זמן רב אחרי סולימאני אך יחד עם זאת לא הסכימו לספר האם היה להם משתפי פעולה.
ההלוויה של סולימאני

מנגד, בצד העיראקי לא מתמהמהים ושעות ספורות לאחר החיסול הדרמטי, החלו אנשי הביטחון ליירט את כל התקשורת הסלולרית שהייתה במקום בשעות שקדמו לחיסול, העובדים בשדה עוכבו לחקירות ארוכות ומתישות והיו צריכים לספק הסברים על כל השיחות או הסמסים שלהם.

חברת התעופה, שעל סיפונה חוסל סולימאני ערכה גם היא מידור מוחלט לכל אנשי הצוות שלה ואסרו על כל העובדים לדבר על מה שקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר