קשיים משפטיים

נדחה מינוי השרים החדשים: בכיר ב'דגל': "ניצלנו מביזיון"

ראש הממשלה נתניהו החליט לדחות את הדיון בממשלה, שבו היו אמורים לאשר צירוף שרים לממשלה, לאחר שבג"ץ מתח ביקורת נגד מינוי שרים סדרתי בתקופת ממשלת מעבר (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הדיון בממשלה ביום ראשון הקרוב שבו היו אמורים לאשר צירוף שרים לממשלה, לאחר שבג"ץ מתח ביקורת נגד מינוי שרים סדרתי בתקופת ממשלת מעבר, בעתירה שהוגשה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון.

בין היתר, השופטים ציינו כי בממשלת מעבר "יש צורך במתינות ויש חשש שתפעל לצורך רווח פוליטי ומסיבה זו עדיף להימנע ממינויים מעין אלה".

לאחר הדחייה, אומר בכיר ב'דגל התורה' ל'כיכר השבת': "ניצלנו מביזיון". לדבריו, "המפלגה הייתה יכולה לרוץ לתקשורת עם הודעה על מינוי חדש אך לא משמעותי, ובתוך ימים ספורים היינו מתבשרים על ביטול המינוי".

למרות זאת, ל'כיכר השבת' נודע כי ל'דגל התורה' הוצעו מספר תפקידים סמכותיים לתקופת המעבר. בימים הקרובים יענו במפלגה את תשובתם באשר ללקיחת התפקידים.

לאור החלטת בג"ץ, נדרש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למסור את חוות דעתו אם ניתן למנות חבר כנסת שאינו שר לתפקיד שר, או שהמינוי יכול בממשלת מעבר להינתן רק לשר שכבר מכהן.

איציק כהן תוקף את ליברמן

ביום ראשון היו אמורים לאשר את מינויים של ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, של סגן השר יצחק כהן מש"ס לשר השיכון, של השרה יפעת שאשא ביטון לשרת הרווחה ושל סגנית השר ציפי חוטובלי לשרת התפוצות.

בתוך כך, ח״כ דוד ביטן החליט לוותר על מינויו לשר החקלאות. ביטן כתב בהודעתו: "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר