חשש בקרב יהודי ארה"ב

אחרי הסיוע, האפרו-אמריקנים הפכו לאנטישמים החדשים

היהודים האמריקאים השתתפו באופן פעיל במחאות שהובילו לזכויות שוות לשחורים, אך מאז נראה כי הכל השתנה: אחוז גבוה של התקיפות האלימות נגד היהודים, מבוצעות בידי אפרו-אמריקנים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אפרו אמריקאים תוקפים חסיד חב"ד (צילום: מצלמות אבטחה, מתוך טוויטר)

במהלך השבוע החולף, פרסם העיתונאי עמי הורביץ סרטון שצילם ברחובות ברוקלין, שם עצר עוברים ושבים, כולם אפרו אמריקניים, ושוחח איתם על המניעים לתקיפות האנטישמיות נגד יהודי ארה"ב.

אי אפשר להתעלם מהגל הגובר של האלימות כלפי היהודים בארה"ב. אם אלו תקיפות כמעט יומיומיות של יידויי אבנים, מכות, הצקות ברחוב, קללות ויריקות, ואם אלו האירועים הגדולים יותר כמו הרצח בג'רזי סיטי שכוון כלפי המרכול הכשר, ופיגוע המצ'טה בחנוכה, בבית האדמו"ר מקאסאן.

באחוז מאוד גבוה של האירועים האנטישמים, מדובר בתקיפות של אפרו אמריקניים. בתיעוד של עמי הורביץ ניתן לראות כיצד הם מאמינים כי היהודים השתלטו על הנדל"ן באזור, ושולחים את הכסף שהם מרווחים לישראל - כך שהם לא אמריקאים אמיתיים.

התשובות של האפרו אמריקניים (באדיבות עמי הורביץ)

אחרי הפיגוע הקשה בג'רזי סיטי, תיעד פעיל יהודי בארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות", סרטון מזעזע בו נשמעים מספר שכנים המאשימים את היהודים באחריות לתקרית.

"הילדים שלי תקועים בבית הספר בגלל התככים של היהודים. הם כולם הבעיה. אם היהודים לא היו באים לג'רזי כל זה לא היה קורה", אומרת אחת השכנות.

(צילום: אמריקנים נגד אנטישמיות)

בארצות הברית כבר מדברים פומבית על בעיית האנטישמיות מצד שכניהם השחורים, ומביעים את חששם. וזה קורה, אחרי שבמשך שנים ארוכות, היהודים שיתפו פעולה באופן מלא עם מאבקיהם של השחורים לקבלת זכויות שוות.

ולא מדובר רק בתחושות בטן. מחקרים של הליגה נגד השמצה מוכיחים כי שיעור גבוה של אפרו-אמריקאים מחזיקים בדעות אנטישמיות. לדוגמה, באחד הסקרים בעבר התברר כי כ-28% מהאפרו-אמריקאים שנסקרו הביעו דעות אנטישמיות, לעומת 8% בקרב הלבנים.

החיכוכים ביניהם לבין היהודים לא התחילו בתקופה האחרונה. תנועת "Black Power" (הכוח השחור), הובילה לעלייה ניכרת במספר האירועים.

סיבה נוספת לעליית המתח, באירועי 'מהומות קראון הייטס', שפרצו בעקבות מותו של ילד אפרו-אמריקאי שנפצע בתאונת דרכים, על ידי אחד הנהגים שליוו את שיירת רכבו של הרבי מליובאוויטש.

לשיאם הגיעו המהומות אז, כאשר חבורה של כעשרים שחורים הקיפה את יענקל רוזנבאום, בחור ישיבה מאוסטרליה שלמד בישיבת חב"ד ב-770, הכתה בו באכזריות וסדקה את גולגלתו. אחד מהם דקר את רוזנבאום שוב ושוב בגבו, והוא מת באותו לילה בבית החולים.

בנוסף, יש את התגברות כוחה של כת העבריים השחורים, המאמינים כי בני הגזע האפריקאי הם צאצאי בני ישראל האמיתיים, בעוד שהיהודים "מתחזים".

חברי הכת משתתפים בפעולות אנטישמיות רבות, ובצעדות שארגנו נשמעו קריאות נגד יהודים. גם היורים מניו ג'רזי, דייויד אנדרסון ובת זוגו, פרנסין גרהאם התגלו על ידי המשטרה, בהתבסס על פרסומיהם ברשתות החברתיות, כחברים בכת העבריים השחורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר