"פינגווינים מאושרים"

שלמה ארצי התרגש מסיום הש"ס: "הרטיט אותי"

הזמר הישראלי המפורסם כתב על סיום הש"ס בארה"ב בהשתתפות 90,000 יהודים, וחשף את הקשר המשפחתי שלו לרבי מאיר שפירא: "היה אח של סבתא שלי, רוחל'ה" (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

הזמר הישראלי שלמה ארצי, התייחס השבוע בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות לאירוע סיום הש"ס בארה"ב, עליו סיפר לקוראיו כי השתתפו בו, "לא תאמינו, יותר מ־90,000 אברכים".

שלמה ארצי הוסיף כי הם נראו בתמונה שראה "כמו פינגווינים מאושרים שרקדו ופיזזו, ומצאו את הטוב. ומה היה הטוב הזה? העובדה שהם סיימו אחרי שבע שנים את קריאת ששת סדרי המשנה, מהתחלה עד הסוף".

"אז זה הרטיט אותי. ולא בגלל שאני אברך. אלא כי האיש שהמציא והנהיג את הקריאה הזאת בש"ס בתחילת המאה הקודמת, שמו היה הרב מאיר שפירא, והוא היה אח של סבתא שלי רחל (רוחל'ה, קראנו לה)".

ארצי המשיך, "אתם מבינים? יכולתי לתפוס חלטורה בברוקלין בסיום הקריאה בש"ס, כי הרי אני הנצר הכמעט אחרון לרב המזוקן, ראש ישיבת חכמי לובלין שמת בגיל נורא צעיר (42), והשאיר אחריו את הוראת לימוד ששת סדרי המשנה, שבלב ההתכוונות שלה נמצא ה"משהו־טוב".

את הטור כתב על סיום הש"ס המרכזי בארצות-הברית, שנערך על-ידי 'אגודת ישראל', באצטדיון הבייסבול הענק 'מט־לייף' בניו גרז'י, בראשות כל גדולי התורה והחסידות, אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

סיפורו המרגש של שמעון יהודה ברוצקי, מתוך סיום הש"ס (מתוך השידור החי; עריכה: אריאל ליבא)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר