חשיפת 'כיכר השבת'

אחרי הפרסום: הילדים הספרדים ייכנסו לת"ת בדרך הרגילה

הדיווח על השערורייה במסגרתה אולצו ילדים ספרדים להגיע ללימודים בת"ת דרך השירותים, עורר זעם והוביל להוראה חד משמעית למנהלי הת"ת האשכנזי, תוך איום כי יעצרו להם תקציבים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכניסה דרך השירותים (צילום: אחד ההורים)

בעקבות הפרסום הבוקר (ראשון) ב'כיכר השבת' על השפלת ילדי תלמוד התורה הספרדי על ידי תלמוד תורה אשכנזי בבני ברק, נראה כי השערורייה תיפסק.

היועץ המשפטי של עירית בני ברק יהודה ליבוביץ קיים ישיבה מיוחדת יחד עם הרב שמואל דדון סגן מנהל אגף החינוך, ובהשתתפות מנהלי תלמודי התורה 'אילת השחר' האשכנזי ו'כח התורה' הספרדי, כדי לנסות למצוא פתרון.

במקביל, משרד החינוך הודיע לעיריית בני ברק במכתב, כי עליהם למצוא פתרון תוך שבוע ימים למוסדות הנ"ל ובמידה ולא ימצא פתרון - יבוטלו סמלי המוסד לעמותות ויעצרו את התקצוב.

כזכור, הבוקר נחשף ב'כיכר השבת' כי תלמידי תלמוד תורה 'כח התורה' הספרדי בבני ברק, שהגיעו ביום שישי האחרון, לתלמוד תורה ברחוב הגליל 10 בבני ברק, והופתעו לגלות כי נפתח עבורם פתח מיוחד, לאחר שהשער המרכזי - נחסם עבור הילדים הספרדים.

הפתח החדש לת"ת, כפי שעולה מהתיעוד ב'כיכר השבת', מוביל את התלמידים הספרדים למעבר דרך השירותים של המבנה, בעוד התלמידים האשכנזים ממשיכים להיכנס בשער המרכזי.

חשיפת 'כיכר השבת'

יו"ר ועדת החינוך הזמנית של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס אמר כי "נראה על פניו שימצא פתרון לשנה הקרובה בשלב זה הרב דדון הורה לכח התורה להיכנס מהכניסה הרגילה כמו שהיה עד היום".

עו"ד גדליהו בן שמעון סגן ראש העיר המכיר מקרוב את תלמוד תורה כח התורה והעומד בראשו הרב אביגד יונה, אמר כי הוא "מביע כאב על מקרה גזעני וחשוך שמתקיים כבר תקופה במתחם זה".

"ההקצאה ניתנה בעבר לתלמוד תורה ספרדי ולצערי היו ניסיונות לקחת אותו לחוגים אחרים כשהשיא קרה השבוע שחצו את תלמוד התורה לשניים תוך השפלה וזלזול בציבור בני התורה הספרדי בבני ברק".

לדבריו: "הדבר לא יעבור לסדר היום, וראש הישיבה חכם שלום כהן ינחה אותנו כיצד לפעול".

חבר המועצה יעקב וידר הגיב מוקדם יותר על הפרסום ב'כיכר השבת': "המקרה שפורסם בכיכר השבת מזעזע! פניתי הבוקר לגורמי המקצוע בעירייה ודרשתי בהקדם הסברים לדברים שפורסמו. עדיין לא קיבלת תשובה, אבל אם יתברר כנכון אני אדאג שזה יטופל במלוא החומרה למען יראו וייראו. מאז כניסתי למועצת העיר אני נאבק למיגור הגזענות - ואעשה הכל כדי למגר את הנגע הרע הזה".

שי גליק, יו"ר ארגון 'בצלמו' שיגר מכתב לשר החינוך רפי פרץ בו כתב "נדהמתי לראות פרסום באתר כיכר השבת בה מופיע הפרדה גזענית פוגענית משפילה ומבזה במימון העירייה".

"הנימוק המקומם! שחלילה לא ייכנסו דרך השער של האשכנזים. אין מילים להביע את שאט הנפש. רק אציין דבר אחד. זה לא כוח התורה זה ביזיון ובושה לתורה! אני קורא לכם עוד היום לשבור ולחסום כניסה זו. הם לא פוגעים רק בילדים התמימים אלא בלב כל אדם ואדם".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מדובר בשני מוסדות פטור ואין למוסדות האלו כל ממשק עם העירייה. ככל ויש במקום אפליות על רקע עדתי יש לפנות לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר