בסיום הש"ס

הגר"ג אדלשטיין: "המציאות, שמי שתורתו אומנותו הוא מאושר"

"כל הגשמיות שיש בעולם, זה לא החיים המאושרים של אברך שיושב ועוסק בתורה" • צפו: משאו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בסיום הש"ס של 'דרשו' ביד אליהו (חרדים)

(צילום: ללא קרדיט)

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הטריח עצמו להשתתף במעמד סיום הש"ס של דרשו ביד אליהו ביום חמישי האחרון, ואף נשא דברים בפני 15 אלף הלומדים שהשתתפו במעמד.

"כיכר השבת" מגיש את הנאום המלא:

"מה המצוה שאנחנו עושים עכשיו? איזו מצוה אנחנו מקיימים פה? סיום הש"ס, סיימו ש"ס, תורה, תלמוד תורה כנגד כולם, ציבור גדול ברוך השם סיימו ש"ס, זה שמחה גדולה, ומה השמחה? שמחה בתורה, מה זה תורה? התורה היא מסיני, השם מסיני בא, זה תורת השם, אם כן המצוה שאנחנו עושים זה כבוד שמים! קידוש השם!

"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו (ישעיה מג, ז), כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא – לכבודו (אבות ו, יא), כבוד שמים, זה מה שאנחנו עושים, ובזה אנחנו עוסקים עכשיו, אשרינו שאנחנו זוכים לעסוק בכבוד שמים, שציבור גדול ברוך השם הגיע לעסוק בכבוד שמים.

"אבל כבוד שמים זה גם לקיים, מה השם דורש ממך, לקיים, מה שאנחנו חייבים, לעסוק בתורה, ושיננתם לבניך ודיברת בם, ולימדתם אותם את בניכם, תורה, עסק התורה.

"ועסק התורה זה דבר מאד כדאי, יש גמרא (סנהדרין צט, ב) על הפסוק אדם לעמל יולד, אדם נולד להיות עמל, לעבוד, לעשות פעילות, איזו פעילות? עמל פה, ואיזה עמל פה? תורה! ואם לא עמלים בתורה יש עמל אחר, "כולהו גופי דרופתקי נינהו, טובי לדזכי דהוי דרופתקי לאורייתא", כל גוף הוא סבָּל וצריך לעבוד קשה, ואשרי מי שעמלו בתורה (ברכות יז, א), אבל אם אין עמלו בתורה יש עמל אחר יותר קשה.

"ועמל התורה הוא עמל מאד נעים, כמו שכתוב (תהלים יט, יא) ומתוקים מדבש ונופת צופים, ומבקשים על זה בתפילה והערב נא, וגם מה שכתב רש"י בשם הספרי על הפסוק (דברים ו, ו) אשר אנכי מצווך היום, כדיוטגמא חדשה שהכל רצין לקראתה, וכן בפסוק (שם יא, יג) מצווה אתכם היום, פירש רש"י כחדשים, והיינו כמו דבר חדש, חדשות, שיש סקרנות לזה, כך דברי תורה מאד מעניינים, עסק התורה מתוק ומעניין, וזה עבודה נעימה מאד, במקום עבודות אחרות עוסקים בתורה שהיא עבודה נעימה מאד, וזוכים בזה לאשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא.

"ושנינו באבות (ו, ד) כך היא דרכה של תורה פת במלח וכו', עם כל הקשיים המוזכרים שם, ובתורה אתה עמל, ועל ידי זה אשריך בעולם הזה! כך המציאות, שמי שתורתו אומנותו הוא מאושר, עם החיים הכי מאושרים, וכל הדברים הגשמיים האחרים, כל הגשמיות שיש בעולם, זה לא החיים המאושרים של אברך שיושב ועוסק בתורה, שהוא מאושר, והמשפחה מאושרת, וכל הסביבה מאושרים, עם מצב רוח טוב, אשריך בעולם הזה.

"ויש עוד דבר חשוב מאד שהוא "אשריך בעולם הזה", לימוד המוסר, ספרי המוסר, ספרי המוסר מביאים לאשריך בעולם הזה, ורבים אמרו לי את זה, שהתחילו ללמוד ספרי מוסר בקביעות יום יומית, משהו, לא משנה כמה זמן, וכפי שאמר פעם מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל שאם לומדים אפילו חמש דקות מסילת ישרים, אם זה בקביעות בכל יום זה משפיע לחיים טובים ומאושרים, אדם שחי עם חשבון והכל מסודר הוא מאושר! וזה דבר שרואים במציאות, ורבים אמרו לי כן, בעלי משפחה, שהתחילו ללמוד מוסר בקביעות, ועל ידי זה הבית נהיה מאושר ומלא שמחה.

"בעזרת השם נזכה כולנו לעשות מה שאנו צריכים ונהיה מאושרים אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר