עכשיו זה מדעי: תוכי זה בעל החיים הטוב ביותר

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם? חשבו שנית. מחקר חדש מצא כי מלבד היותם ססגוניים, קופצניים ומצחיקים, התוכים הם גם החיה בעלת המצפון הפעיל ביותר (מעניין)

חיה כהן | כיכר השבת |
"בעל החיים הטוב ביותר". תוכי (צילום: Chris Leipelt on Unsplash)

תוכים הם בעלי חיים יפים ומרשימים וגם חמודים וקופצניים, מה שגורם לנו להתהפנט אליהם מיד. כעת, מחקר חדש מגרמניה מצא כי לרשימת התכונות החיוביות שלהם מתווספת אחת מפתיעה: התוכים בעלי חסד אמיתיים - יש להם מצפון פעיל והם נדיבים ולא אנוכיים. כאילו שהיינו צריכים סיבה נוספת לאהוב אותם.

במסגרת המחקר, קיבלו התוכים אסימונים אותם היו צריכים לתת לחוקרים כדי לקבל מזון, אך הם "הגדילו ראש" והעבירו חלק מהאסימונים לחבריהם בכלובים סמוכים.

"זה היה ממש מפתיע שהם עשו זאת בצורה ספונטנית ובקלות רבה" אמרה אחת החוקרות ל-NPR, תכנית בריאות ברשת הרדיו הציבורית בארה"ב.

מלבד נדיבותם, התוכים בעלי כישורים חברתיים מפותחים ומגיל קטן הם משננים במהירות את "שמם" כדי שיוכלו להזדהות לאחרים בלהקה, ממש כמו בני אדם.

הקשרים החברתיים שהתוכים מפתחים לא שמורים רק לבני מינם. בכתבה משנת 2016 שפורסמה בניו יורק טיימס, הפסיכולוגית לורין לינדנר מציגה פרויקט במסגרתו תוכים סייעו לאנשים עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית כיוון שהם מצליחים להתחבר ולהתקרב לכל בעל חיים באשר הוא, אפילו בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר